בעד או נגד

איווט ליברמן מנסה להסביר את הזיגזג והשינוי בדעותיו

אחרי שהתנגד פומבית לרעיון הקמת ממשלת אחדות, מסביר איווט מדוע שינה את דעתו וכותב בפוסט: תפקידנו לכפות על 'הליכוד' ו'כחול לבן' הקמת ממשלת חירום לאומית (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

לפני חודש, הודיע ליברמן על התנגדותו להקמת ממשלת אחדות. אתמול, הצהיר כי יעשה הכל על מנת לכפות ממשלה כזו, והיום (ראשון) הוא מסביר את הזיגזג בדעותיו.

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "בפוסט שפרסמתי בדף הפייסבוק שלי ביום 15 במאי כתבתי: "ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר וממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי. את ממשלות האחדות חייבים להקים אך ורק ברגעי משבר אמיתיים, ביטחוניים או כלכליים".

"כרגע אנחנו אכן נמצאים במשבר כלכלי אמיתי, שהממשלה מנסה להסתיר את ממדיו מאזרחי ישראל. מדובר בגרעון סביב 55 מיליארד ש"ח, והטלת גזרות חדשות על מעמד הביניים והשכבות החלשות מיד עם הרכבת הממשלה הבאה. כל זה עוד לפני הדרישה של מערכת הביטחון שמשוועת נואשות לתקציבים של מיליארדי שקלים, שקוצצו במסגרת הקיצוצים הרוחביים הקודמים, ואינני רוצה לפרט מעבר לזה".

לדברי ליברמן, "גם לגנץ אין שום סיכוי להרכיב ממשלה למרות החנופה המתמשכת למפלגות החרדיות, אבל למרות זאת גם ב"ליכוד" וגם ב"כחול לבן" מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים".

"על מנת למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהבטיח לעם ישראל ממשלה לאומית וליברלית, שתוכל להתמודד עם כל האתגרים התקציבים והביטחוניים, חייבים להקים ממשלה רחבה, ממשלת חרום שתענה על ציפיותיהם של רוב אזרחי ישראל".

איווט הוסיף: "בנימין נתניהו מנסה למקד את הקמפיין הקרוב בשאלה מיהו ראש הממשלה. ואנחנו ב"ישראל ביתנו" חושבים שהרבה יותר חשוב להבהיר איזו ממשלה מציעה כל אחת מהמפלגות".

ולכן כתב לסיכום, "תפקידה של "ישראל ביתנו" לכפות על "הליכוד" ו"כחול לבן" הקמת ממשלת חירום לאומית וזה מה שנעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר