איש משמרות המהפיכה

איראן: נעצר חשוד בסיוע הברחת 'ארכיון הגרעין' לישראל

בטהרן טוענים כי חשפו רשת אמריקנית שריגלה באמצעות לוחמת סייבר, ועצרו סוכני CIA • באופוזיציה טוענים כי בכירים במשמרות המהפכה נעצרו בחשד כי סייעו לישראל (העולם הערבי)

נתניהו, לצד ה'ארכיון' (צילום: Miriam Alster/Flash90)

המועצה האיראנית לביטחון לאומי דיווחה היום (שני) כי היא סיכלה ניסיון ריגול אמריקאי במדינה, ועצרה מספר סוכנים של ה-CIA.

לפי הטענות בטהרן, מדובר ברשת ריגול באמצעות לוחמת סייבר. מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי במדינה, עלי שמחאני, חשף את דבר קיומה של הרשת במהלך שידור טלוויזיוני.

לדבריו, איראן שיתפה את המידע שהיא אספה במהלך המבצע לסיכול רשת המרגלים עם בעלות בריתה, מה שהוביל למעצר הסוכנים האמריקאים.

במקביל, גורמי אופוזיציה באיראן טוענים כי מחמד תולאיי, סגן מפקד המשמרות לעניינים אסטרטגיים ומעקב נעצר, בחשד כי סייע להברחת ארכיון הגרעין האיראני לישראל.

חשיפת ארכיון הגרעין (צילום: עומר מירון ובן פרץ, לע"מ)

סא"ל (במיל.) מיקי סגל, ראש ענף איראן לשעבר וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, דיווח על סמך ידיעות באיראן ובעיראק, כי בכיר נוסף נעצר בחשד למעורבות ישראלית, ובכיר אחר ערק.

לפי הדיווחים, חקירה מעמיקה באיראן מאז הברחת הארכיון לישראל, הובילה את ראשי המודיעין האיראני למסקנה כי תולאיי הוא הבכיר ביותר מבין הגורמים איראנים ששיתפו פעולה עם ישראל ולאחר שהיה נתון תחת מעקב, נעצר לאחרונה. לטענת האיראנים, תולאיי חש בסכנה ונעצר שעה שהיה בדרכו לצאת מאיראן.

יצוין כי מאז ההכרזה על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, התפרסמו מספר דיווחים בעיקר מחוץ לאיראן על בריחת מפקדים בכירים למדינות אחרות ומעצרם של אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר