מתוך הכלא

זהירות! אסיר התחזה וניסה לגנוב פרטי אשראי

קיבלתם שיחה טלפונית מהמספר 0772352681 עם דרישה להשארת פרטי אשראי כדי לקבח חבילה שהגיעה בדואר? אל תעשו זאת! מדובר בניסיון הונאה. כל הפרטים, בפנים (חדשות)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
גניבת פרטי אשראי (צילום: שאטרסטוק)

שימו לב: אם אתם מקבלים שיחה ממספר 0772352681 עם דרישה להשארת פרטי אשראי - אל תעשו זאת. מדובר בניסיון הונאה.

מתלונות ששלחו גולשי 'כיכר השבת' למערכת, עולה כי הברנש המתחזה ל"יובל", חייג אל מספר חרדים, כולם מחזיקים במספרים בקומה הכשרה, מחברות סלולאר שונות.

בהקלטת אחת השיחות נשמע כיצד הוא מציג את עצמו כעובד בדואר ישראל, בסניף בן גוריון וטוען כי הוא האחראי על החבילות המגיעות מחו"ל.

האדם שקיבל את השיחה מבהיר כי הוא מעוניין להגיע לסניף לחבילה, אך נדחה בטענה כי מדובר בחבילה שנשלחת עד לבית.

בשלב זה של השיחה, מתבקש מקבל השיחה לשלם סכום פעוט, של 13 ש"ח בסך הכל, עבור השליח שיביא את החבילה אל ביתו.

בתגובה לתשובתו כי ישלם במזומן כאשר השליח יגיע, עונה המתחזה ל"יובל" כי עליו לשלם דרך הטלפון באמצעות כרטיס האשראי, שכן עליו להנפיק קבלה לשליח.

השיחה מסתיימת לאחר שמקבל השיחה, אדם זהיר היודע כי אין להעביר פרטי אשראי דרך הטלפון, הבהיר כי השיחה מוקלטת והוא יעביר את תוכנה למשטרה. המחייג מנתק את השיחה.

לפי האפליקציות השונות לזיהוי מספרי טלפונים, נראה כי השיחה יצאה מכלא אשל. 'כיכר השבת' ניסה במהלך היום לחייג מספר פעמים אל המספר, אך לא ניתן להתחבר אליו.

בשב"ס מסרו לנו כי אין באפשרותם לבדוק האם השיחה אכן בוצעה מבין כותלי הכלא, ובמענה לשאלה האם בכוונתם לנקוט בצעדים, השיבו כי על מקבל השיחה להגיש תלונה משטרה, וכי על משטרת ישראל לטפל בנושא.

אדם נוסף שקיבל את השיחה, נמנע אף הוא מהעברת פרטי האשראי אך לא הקליט את השיחה אומר ל'כיכר השבת' כי קל יותר להשתכנע, לאור העובדה כי הוא מבקש סכום קטן.

עם זאת, חשוב לדעת, כי ברגע שפרטי האשראי שלכם יהיו בידיו, באפשרותו לעשות שימוש בפרטים כפי רצונו, בסכומי כסף גדולים משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר