צפו בתשובה

הגר"ח קנייבסקי: מצווה להעיר לילד שמפריע בשיעור

האם מותר להעיר לילד שמפריע באמצע השיעור - למרות שזה מבייש אותו? כך שאל הגאון רבי יהודה אריה דינר את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צפו בתשובה המפתיעה (חינוך ילדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות "דרך אמונה")

מהו היחס הנצרך להעניק לילד שמתנהג שלא כשורה במהלך שיעור? הגאון רבי יהודה אריה דינר, הגיע השבוע למעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לשאול שורת שאלות בנושאי חינוך ובווידאו שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראית תשובתו של שר התורה.

במהלך השיחה עם הגר"ח, שאל הרב דינר שאלה מהותית, עמה נתקלים המלמדים בתלמודי התורה כמעט מדי יום. "כשמלמד מעיר לילד שמפריע באמצע שיעור הוא מבייש אותו", אמר הרב דינר, "מצד אחד הוא מפריע לשיעור, מצד שני מביישים אתו" ותהה האם מותר למלמד להעיר לילד בפני כל הכיתה.

הגר"ח חשב מספר שניות והשיב: "זו מצווה להעיר לו".

בתוך כך, הגאון רבי אריה לייב שפירא, משגיח ישיבת פוניבז' לצעירים שהגיע לבית הגר"ח קנייבסקי סיפר את ששמע מהגר"ח כי "על ההורים ליתן גיבוי למלמד ולא להשמיע בבית אף מילה רעה על המלמד, כדי שהילדים ימשיכו לקבל ממנו".

עוד הוסיף הגר"ח כי "אם יש ביקורת, יש להשמיע זאת בפני המלמד - ולא בפני הילד".

כזכור, ב'כיכר השבת' פורסם שו"ת חינוכי ממרן שר התורה בו נשאל כדלהלן: "יש בחורים שהם קצת מחוצפים וצריך להעניש אותם וצריך לשלוח את הבחור מהישיבה לכמה ימים. השאלה היא, לפעמים הראש ישיבה או המגיד שיעור רואים שהבחור כבר קיבל עונש, אבל בשביל שיהיה למען ישמעו צריך שיהיה עונש יותר גדול לעוד כמה ימים. האם מותר להשאיר את הבחור עוד כמה ימים בחוץ למען ישמעו ויראו?"

מרן הגר"ח השיב: "לא, מה הוא אשם?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר