תקיפת הילדה

ארדן: לא מיהרתי בקריאה לחקירת רקע לאומני

השר לביטחון פנים התייחס לסיפור תקיפת הילדה החרדית ואמר לגבי הסיכוי לביטול האישום כי "המקרה הזה בהחלט חמור ומורכב ויתכן מאוד שנפלו טעויות בהליך החקירה" (ארץ)

(צילום: Flash90)

אחרי שקרא למעורבות שב"כ ולחקירה האם תקיפת הילדה החרדית הייתה על רקע לאומני, אומר היום (חמישי) השר לביטחון פנים, גלעד ארדן כי לא מיהר עם הקריאה וכי המשטרה אכן צריכה לחקור אם זה היה המניע לתקיפה האכזרית.

"אני העליתי פוסט עוד באותו ערב וכתבתי שכתב אישום כזה לא יכול להישאר כשהוא מעורר כאלה שאלות. החקירה הזו נוהלה על ידי תחנה קטנה במחוז ש"י. ככל הנראה לא נעשו פה כל פעולות החקירה, ואני שוב מסייג את דברי, ולכן טוב מאוד שהחקירה נפתחה מחדש".

השר הממונה על המשטרה תקף: "המקרה הזה הוא בהחלט חמור ביותר ומורכב ויתכן מאוד שנפלו כאן טעויות בהליך החקירה".

לדבריו, "לא אמרתי שכל פלסטיני יש לו מניע לאומני, אלא שכשאר מתבצע פשע גוף חמור, אי אפשר להתעלם מכך שיש פה גם סכסוך עקוב מדם והסתה קבועה שיכול להיות שהשפיעה על ההחלטה. במקרה הזה אין הרשעה עדיין, יש נאשם".

אתמול אמר גורם הקשר לתיק כי הנחת העבודה כעת היא כי הילדה אכן חוותה את הפגיעה הקשה, וכי הנאשם אכן היה קשור אליה בדרך כזו או אחרת. עם זאת, לא ברור אם הוא אכן התוקף.

הגורם הוסיף, "יש חלק שהיינו צריכים לעשות בצורה טובה יותר וגם זה לא נעשה ברף שהיה גורם להשפעה לתביעה הצבאית לגבי כתב האישום. הפרקליטות סבורה גם אתמול בלילה יש פה בסיס שמצדיק אישום".

הגורם מתח ביקורת על הקהילה החרדית שלדבריו בגלל ההשתייכות הקהילתית, התמהמהו בהגשת התלונה על התקיפה הקשה של הילדה הקטנה.

"ההחלטה האם לבוא למשטרה או לא לבוא משמעותית. כי ייתכן שהחקירה עוד בטרם הגשת התלונה הייתה מזוהמת. מי שמדבר על חורים בחקירה מתייחס לתקופה שלפני הגשת התלונה, וצריך להתייחס לאירועים קודמים".

הוא הוסיף כי כבר ביום שהתקבלה התלונה, נחקרה הילדה ארבע פעמים על ידי חוקרת ילדים וגרסתה נמצאה אמינה. הילדה תיארה בפרטי פרטים שורה של דברים הקשורים למקרה ובכלל זה את הדירה שבה בוצעה העבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר