הפעוט שב לחיים

תיעוד מרטיט: המשפחה החילונית הודתה להשם בבכי ובאושר

אף אחד לא נתן סיכוי לפעוט בן השנה שטבע בבריכה, אליה רץ בעקבות כדור משחק, אך התפילות של בני משפחתו החילונית הועילו, והוא השתקם במהירות מדהימה. צפו במסיבת ההודיה המרגשת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מסיבת ההודיה ההמונית (צילומים: רון שלום)

קורן חג'אג' בן השנה טבע לפני עשרה ימים בבריכה הפרטית שבבית משפחתו בכפר יונה שבשרון, וכל סובביו כבר די התייאשו מחייו, בשל מצבו האנוש, אך למרבה הנס בתוך ימים ספורים הוא הדהים גם את רופאיו: התעורר, החל ללכת על רגליו וכיום הוא מתפקד כרגיל. בעקבות כך התקיימה מסיבת הודיה מרגשת, בהשתתפות קהל גדול ורבה של משפחת חג'אג'.

היה זה בבוקרו של יום שני בשבוע שעבר: קורן שיחק בכדור, וזה חמק מידיו הקטנות ונפל אל הבריכה שבחצר הבית. סתם כך, ביום רגיל, השער לבריכה סגור, אך בדיוק באותה פעם שכחו בני המשפחה לסגור את הדלת הזו, והפעוט רץ אחרי הכדור - היישר אל תוך המים.

כבר במדרגה השלישית, היורדת לתוך הבריכה, עברו המים את גובהו של קורן, וזה נפל ושקע לקרקעית הבריכה הגדולה והמלאה.

קורן עם הכדור

חלפו כמה דקות תמימות, במהלכן היה הפעוט בתוך הבריכה, עד שאמו הבחינה בכך, מיהרה להוציא אותו ולהזעיק עזרה, אלא שקולה בגד בה. היא לא הצליחה להוציא קול צעקה, בשל הפאניקה המובנת בה היא היתה.

לאחר החייאה שביצעו כונני הרפואה בתינוק, הוא הובהל לבית החולים מאיר בכפר סבא כשמצבו מוגדר קשה ביותר.

מאותו רגע לא פסקו בני משפחת ח'גאג' מלהתפלל, כפי שמתארת אמו חדווה: "התחננתי להשם שיחזיר לי את הילד שלי, שקיבלתי במתנה. אמרתי לו 'אל תיקח לי את המתנה הזאת, אין לי חיים בלעדיו'".

במשך 25 שעות היה קורן הקטן מונשם ומורדם, והיטלטל בין חיים למוות. בשלב מסוים יצרו בני המשפחה קשר עם רבם, הרב שלומי אסולין, וביקשו ממנו שיבוא לבית החולים בו מאושפז הפעוט.

יעל ונטורה, דודתו של קורן, סיפרה כי כשהרב הגיע ל'מאיר', הוא עמד ליד הדלת והתפלל. "דפקתי על הדלת, ויצא אלי מנהל המחלקה ואמר שאף אחד לא יכול להיכנס, אבל בסוף הוא השתכנע והסכים שהרב ייכנס פנימה".

"הוא נכנס, ישב והתפלל", ממשיכה קרובת המשפחה, "וכשהרב יצא, הוא אמר: 'הילד מחר יתעורר. ביום שישי הילד יהיה אתכם בבית, וביום שלישי אתם חוגגים לו סעודת הודיה', וקיבלנו על עצמנו כך לעשות".

זמן קצר לאחר מכן, לתדהמת כולם, אכן התעורר בן השנה. וכך אביו מתאר את הרגעים הללו: "הייתי מחוץ למחלקה, האחיינית שלי יצאה בריצה ואמרה שהילד בוכה. רצתי למחלקה, נכנסתי פנימה וראיתי את הילד בוכה. בדיוק ניתקו אותו אז ממכשיר ההנשמה, כי כבר לא היה בו צורך".

"בשעות הצהריים המאוחרות, כשהבאתי לקורן את הכדור והוא חזר להגות 'אדור אדור אדור', הבנתי שאנחנו נמצאים במקום טוב", הוסיף אביו בראיון לחדשות 12.

האב ובנו, במסיבת ההודיה

ואכן שלשום, ביום שלישי בערב, קיימה משפחת חג'אג' את דבריה: הם ארגנו סעודת הודיה ענקית, לכבוד המאורע המרגש, בנוכחות כאלף בני משפחה - כשכוכב הערב הוא הפעוט, שהועבר מיד ליד, בריא ושלם.

בשיאו של האירוע, נאמרה תפילת 'נשמת כל חי' ברוב עם, ונערך מעמד קבלת עול מלכות שמים, כשרבים מהמשתתפים שראשם מגולה, מכסים אותו בידם ועם מפיות אקראיות, וכולם זועקים יחדיו, בדמעות, את הפסוקים ומודים לקב"ה על הנס הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר