פרסום ראשון

הישיבה הרוויחה 200 אלף דולר מביקורו של הגר"י הלל

מאחורי ביקורו של הגאון רבי יעקב הלל בישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק, מסתתר - כך מתברר - סיפור מרתק. וגם, למה ראש הישיבה לא ביקר בסניף הספרדי של הישיבה (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תלמידי הישיבה מקשיבים לשיעור (צילום ארכיון: מוטי גרין)

כמה ימים לפני חג השבועות הגיע ראש ישיבת 'אהבת שלום', הגאון המקובל רבי יעקב הלל, למסור שיעור בישיבת 'בית מדרש עליון'; אקט שאינו שכיח בישיבה הליטאית-שמרנית בבני ברק. כעת מתברר מה עמד מאחורי ביקור מעניין זה: כסף גדול - והרבה.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הרב הלל הגיע באורח נדיר לישיבה האשכנזית והתקבל בה על ידי התלמידים בשירה ובריקודים, כשלאחר שיעורו ליוו אותו ראשי הישיבה לסיור במתחם הישיבה.

בחורי הישיבה מספרים ל'כיכר': "כי יש לישיבה הרבה תורמים המשתייכים לבני עדות המזרח, ולישיבה היה חשוב להראות לאותם תורמים כי הם מזמינים לישיבה לדבר גם רבנים ספרדים".

עוד מספרים הבחורים: "לישיבה יש מזה 3 שנים סניף ספרדי בשם "נחלת דן" הנמצא ברחוב בן יעקב, התכנון המקורי היה שהרב הלל ידבר רק בסניף הספרדי. אך לאחר שאחד התורמים שמע שהרב הלל יגיע רק לסניף הספרדי פנה להנהלת הישיבה בבקשה שהרב ידבר גם בסניף הראשי של בית מדרש עליון. לאחר דין ודברים הוחלט כי השיחה תימסר לשתי הישיבות במתחם הראשי של הישיבה, וכך כולם יצאו מרווחים".

הגר"י הלל (צילום: אלי קובין)

בתוך כך, למרות שהרישום לישיבות נמצא כעת בעיצומו, חרג לראשונה ראש הישיבה הרב ירחמיאל אונגרישר ממנהגו, ונסע לפני מספר ימים לחו"ל - ככל הנראה כדי לקבל את המענק המכובד - מה שיעזור להשלמת בניין הישיבה הנבנה בימים אלו ברחוב עוזיאל בבני ברק.

עוד נודע, כי בביקורו השבוע של ראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין ב'בית מדרש עליון', למסירת שיעור תורני, הוא מסר לגר"י אונגרישר מכתב המלצה עבור תורמים פוטנציאליים שיסייעו למען בניין הישיבה.

כמו כן, לדברי מקורביו של של הרב אונגרישר, השנה הוא החליט לא לשהות בישראל בתקופה הלחוצה של ה'רישום', עקב הלחצים המופעלים עליו בזמן שכזה, והוא יחזור לישיבה רק לקראת סיום עונת הרישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר