המתיחות מול איראן

טראמפ: לא ביטלתי את התקיפה, רק דחיתי

נשיא ארה"ב הסביר כי לא ביטל את התקיפה הצבאית על האיראנים אלא רק דחה אותה לעת עתה בניסיון למנוע מלחמה. מנגד ארה"ב ביצעה תקיפת סייבר נגד איראן (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות הבית הלבן)

המתיחות בין ארה"ב לאיראן רחוקה מלהגיע לסיומה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, התייחס היום (ראשון) לביטול התקיפה הצבאית באיראן בתגובה להפלת המל"ט האמריקני בשבוע שעבר ואמר כי לא מדובר בביטול: "בניגוד לדיווחים, לא נסוגתי לאחור וביטלתי את התקיפה, אלא רק עצרתי אותה בשלב זה".

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח, כי טראמפ אמר ליועציו בשיחות סגורות: "האנשים האלה רוצים לגרור אותנו למלחמה, זה מבחיל. אנחנו לא צריכים עוד מלחמות".

כבר שלשום הסביר טראמפ בסדרת ציוצים בטוויטר את החלטתו לבטל ברגע האחרון את התקיפה הצבאית באיראן: "10 דקות לפני התקיפה עצרתי אותה, זה לא מידתי בתגובה להפלת מטוס לא מאויש". טראמפ הוסיף, כי ארה"ב תכננה לתקוף שלושה יעדים, וכי 150 בני אדם היו נהרגים אם התקיפה הייתה יוצאת לפועל. כזכור, מטוסי חיל האוויר האמריקני כבר היו בדרכם למטרות.

עם זאת, טראמפ לא שולל תגובה צבאית כנגד האיראנים בהמשך, "תקיפה צבאית נגד איראן עדיין על השולחן", אמר טראמפ. הנשיא האמריקאי הוסיף, כי איראן אינה יכולה להשיג נשק גרעיני, וכי "סנקציות כבדות חדשות" יוטלו עליה ביום שני הקרוב - כלומר מחר.

"אני מצפה ליום שבו יוסרו הסנקציות מאיראן והם ישובו להיות מדינה פורה ומשגשגת - כמה שיותר מהר יותר טוב", כתב. שעות קודם לכן קרא "בואו נהפוך את איראן לגדולה שוב" - על משקל סיסמת הבחירות המפורסמת שלו "להפוך את אמריקה גדולה שוב".

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו, מסר, כי ארצו "תדבר עם איראן בזמן הנכון" והוסיף: "כשטהרן תחליט לוותר על האלימות ולהחליף אותה בדיפלומטיה - היא תדע היכן למצוא אותנו".

בשל המתיחות העזה באזור המפרץ, סעודיה הודיעה כי שינתה את נתיבי הטיסה שלה, כך שמטוסיה לא יעברו מעל מפרץ עומאן ומצר הורמוז.

אמש (מוצ"ש) דווח על ידי ה"וושינגטון פוסט", כי אף שטראמפ ביטל ברגע האחרון את התקיפה הצבאית באיראן - פיקוד הסייבר של ארה"ב ביצע בהוראתו מתקפת סייבר, ששיתקה מערכות מחשב איראניות המשמשות לשליטה בשיגורים של רקטות וטילים. לא ברור האם נגרם להן נזק קבוע ומה המשמעות הרחבה של התקיפה.

לפי הדיווח, מתקפת הסייבר הוכנה במשך שבועות או חודשים, ומשרד ההגנה האמריקני הציע לבצע אותה אחרי ההתקפה לפני כשבוע על שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן, התקפה שארה"ב האשימה את איראן באחריות לה.

על פי סוכנויות הידיעות, האיראנים מבצעים כל העת תקיפות כאלה כנגד הממשל האמריקני ותשתיות חשובות, מה שהופך את התגובה האמריקנית כתגובה גם לפעילות האיראנית בתחום הסייבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר