"תצילו אותנו"

ניסיון הפיכה באתיופיה; "מי שחוטף - זה היהודים"

רמטכ"ל צבא אתיופיה נרצח במהלך ניסיון ההפיכה, לאחר שנורה על ידי שומר הראש שלו. בנוסף, מושל המחוז ויועצו נהרגו ובני הפלאשמורה חוששים: "ישראל - תצילי" (בעולם)

חיילים בצבא אתיופיה (צילום: שאטרסטוק)

ניסיון הפיכה באתיופיה - והיהודים חוששים: ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד הודיע היום (ראשון) כי רמטכ"ל הצבא המקומי נורה על ידי שומר ראשו במהלך ניסיון ההפיכה.

לפי דיווחים בטלוויזיה הממלכתית, הוא נהרג מפצעיו. לפי הדיווחים, מי שעומד מאחורי ההפיכה, הוא גנרל אסאמנו טסיגה, הממונה על הביטחון באמהרה.

עוד דווח כי ראש מדינת המחוז ויועצו נהרגו בתקיפה במשרדיהם. עיתונאי מקומי דיווח כי במקום נשמעו יריות במשך שעות רבות, וכי אין אינטרנט בכל הסביבה.

"ניסיון ההפיכה בלתי חוקתי ומטרתו לחבל בשלום שהושג באזור", אמר ראש ממשלת אתיופיה. "על כלל התושבים והממשל לגנות ניסיון זה ולהביס את האחראים לו".

העיר גונדר, בה מתגוררים כ-6,000 יהודים מבני הפלאשמורה - מכותרת. כידוע, הראשל"צ הגרש"מ עמאר פסק בשם הגר"ע יוסף כי הם יהודים ואין לפקפק בכך.

בשיחה עם חדשות 12 אמרו נציגי הקהילה: "אמרנו לכל האנשים שלנו לא לצאת מבתיהם. במקרה הכי גרוע - בית הכנסת פתוח והם יכולים להגיע ולהסתתר בו אם היריות יימשכו והם יפחדו להיות בבתים".

"הוספנו אבטחה לבית הכנסת, אף אחד מאנשי הסוכנות ומשרד הפנים לא דיבר איתנו או נתן הנחיות אבל אנחנו לא לוקחים סיכון - ופונים לממשלת ישראל שתציל אותנו".

לדבריהם, "בכל פעם שיש בלאגן באזור הזה, מי שחוטף זה היהודים". הם הוסיפו כי "בודקים שאף אחד לא נעלם ושכולם יצרו קשר", אך יש בעיה עם הקליטה באיזור.

עמנואל נחשון, דובר משרד החוץ, אמר לחדשות 12: "מעדיפים בשלב זה כמה שפחות להתבטא, אך אנחנו בקשר עם אנשינו בשגרירות ישראל באדיס אבבה וכולם בסדר. מעבר לזה אנחנו לא רוצים להתבטא בעניין פנימי של אתיופיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר