מסרבות להזדהות

שתי האחיות החרדיות שנעצרו בכותל - עדיין במעצר

שתי האחיות החרדיות שנעצרו בכותל המערבי כשניסו לאסוף כסף, עדיין שוהות במעצר והיום הובאו בפעם השלישית בפני ביהמ"ש, ובדיון נמסר כי חלה התקדמות בהליך הזיהוי (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

שתי הבחורות החרדיות שנעצרו ביום חמישי על-ידי המשטרה בכותל המערבי, שעה שביקשו לאסוף נדבות מהמתפללים, ומעצרן הוארך לאחר שסירבו להזדהות - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - הובאו הבוקר (ראשון) שוב בפני בית המשפט, בצל ההתקדמות בחקירתן.

כזכור, ב"כיכר השבת" דווח כי הבנות נעצרו ללא תעודת זהות וסירבו במהלך חקירתן להזדהות ובעקבות כך הובאו בפני בית המשפט שהאריך את מעצרן עד הבוקר - במידה ויתמידו בסירובן להזדהות בפני המשטרה.

בפתח הדיון הודיע עו"ד מנחם שטאובר כי אין בידו לסייע לבנות מאחר והן אינן מעוניינות בייצוג ומסרבות בכל תוקף שהוא ייצגן בדיון.

לאחר מכן נציג המשטרה פירט את פעולות החקירה שנעשו בעניינן במהלכן הופץ מייל עם תמונותיהן, בין תחנות המשטרה וכך המשטרה הגיעה לקצה חוץ בעניינן. לדבריו, אחותן של האחיות זיהתה אותן לפני הדיון ואמא שלהם אמורה להגיע גם היא אל תחנת המשטרה כדי לזהות אותן.

הנציג המשטרה אמר כי הם ביקשו בתחילה לשחררן בערבות אך הוא מבקש הארכת מעצרן עד לשעה 19:00 בערב כדי להגיע לזיהוי ודאי של העצורות. לדבריו, הן מסרבות להזדהות מאחר והן מסרבות לגיוס לצבא.

אחת המשיבות הודיעה לבית המשפט כי מאחר ואמא שלהן לא נוכחת בדיון "אין משפט".

בית המשפט אמר כי בתחילה היה ספר אם הן קטינות ועל כן הורה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות אך לאחר שיש כבר קצה חוט באשר לזהותן וככלה נראה אינן קטינן הרי שאין הצדקה לדלתיים סגורות.

כמו כן הורה ביהמ"ש כי לא מצא הצדקה לשנות את תנאי השחרור כפי שנקבעו ביום חמישי, לפיהן - הזדהות בפרטים מלאים בפני המשטרה, חתימה על התחייבות עצמית בסך 2,000 ש"ח, התייצבות לחקירה לפי דרישה וכן בביהמ"ש. בסיום הדיון אמר ביהמ"ש כי טוב יעשו הבנות אם יתעשתו, ימסרו את פרטיהן ויוכלו להשתחרר.

בנוסף, הורה ביהמ"ש כי אם יש עבירות שמיוחסות להן הרי שעל המשטרה לפעול בהתאם אך בשלב זה אין הצדקה להארכת מעצר, אך במידה והחשודות לא יעמדו בתנאי השחרור - בהם גם הזדהותן בפני המשטרה, הם יובאו מחר בבוקר שוב בפני בית המשפט.

כזכור, בדיון ביום חמישי אמרה אחת הבנות כי הן לא יגידו שום דבר והם שומרות על זכות השתיקה מאחר וההורים שלהן לא נמצאים בדיון. "אתם יודעים מי אנחנו", הן טענו שוב ושוב, "אתם רוצים להתעלל בנו", אמרה אחת מהן.

באישור בית המשפט הרב שמעון שישא קיבל אישור להיפגש ולשוחח עם הבנות בבית המעצר בו הן מוחזקות וזאת כדי לסייע בזיהוי שלהן.

כזכור, בתגובה לדיווח ב'כיכר השבת' על מעצרן של הבנות, מסרה משטרת ישראל את התגובה הבאה:

"בניגוד מוחלט לנטען, הקטינות הפרו באופן בוטה את הכללים הנהוגים בשערי הר הבית, ע"י כך שהפריעו לבידוק הביטחוני ולפעילות השוטרים, ולאחר שהתבקשו מספר פעמים לזוז לצד הדרך, הן המשיכו בסירובן ובהפרעה לשוטרים. כתוצאה מכך השוטרים נאלצו לעכבן. בסיום חקירתן, הן הובאו בפני בית המשפט שבחן את חומר החקירה שהוצג לפניו על ידי נציג המשטרה, שקבע את תנאי שחרורן בהם תנאי הרחקה.

"משטרת ישראל פועלת ברחבי העיר העתיקה בכלל ובהר הבית בפרט תוך שמירה על הסדר הציבורי במקום לצד מכלול של איזונים הנעשים למען כלל התושבים והדתות השונות, לקיום חופש הפולחן הדתי. המשטרה תפעל בנחישות וללא פשרות נגד כל אדם שינסה להפר את הכללים הנהוגים במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר