ביתר עילית

הערבי נחשד בפריצה לדירה, נעצר - ושוחרר

בזמן שחיתנו את בנם, ניסה הפועל הפלסטיני לפרוץ לבית המשפחה. עוברת אורח זיהתה את ניסיון הפריצה, הזעיקה את מוקד החירום העירוני - אך סייר הביטחון שחרר אותו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ביתר עילית (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

פועל פלסטיני שחדר לחצר בית, על מנת לפרוץ לבית הסמוך, בו מתגוררת משפחה חסידית, שוחרר לאחר שקיבל צו הרחקה מהעיר ביתר.

מדובר במשפחה שיצאה לשמחת נישואי בנה, באחד מאולמות השמחה בעיר, כאשר עוברת אורח, זיהתה אדם חשוד שמסתובב בחצר הבית. היא הזעיקה את אחד השכנים בבניין, שדיווח לגורמי הביטחון בעיר על החשוד, תוך כדי שהוא תופס אותו "על חם", כאשר הוא מחזיק כלי פריצה בידו.

לשאלת השכן, השיב הפורץ, כי הוא הוזמן על ידי המשפחה, לבצע עבודות גינון.

גורמי הביטחון שהגיעו למקום, עיכבו לחקירה את הפורץ, תוך כדי שאחד המאבטחים הגיע לאולם בו נערכה השמחה, על מנת לברר עם בעל הבית, האם אכן הזמין לביתו עובד גינון.

משהשיב בשלילה, החליטו גורמי הביטחון להסתפק בהוצאת צו הרחקה לגנב, תוך כדי שהם משחררים אותו לדרכו.

אחד השכנים סיפר ל'כיכר' על כך שהפורץ, הועסק בבית המשפחה בתקופה האחרונה, לצורך שיפוצים, וככל הנראה הבין במהלך עבודתו, שהמשפחה מחתנת את בנה, בתאריך המסוים, מה שאיפשר לו להיערך לפריצה.

אחד התושבים מביע אכזבה רבה, על העונש המקל, בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא טוען, כי רמת הענישה המקלה, כלפי הפורצים, היא זאת שמזמינה, לדבריו אירועי פריצה נוספים.

לדבריו, בחודשים האחרונים בתים רבים בעיר נפרצו, כאשר בעירייה הבטיחו להגביר את תחושת הביטחון, וכאשר הפורץ כבר נלכד, הוא משוחרר בצו הרחקה, רק בגלל שהוא לא הצליח בחסדי שמיים לממש את זממו.

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בהתאם לקריאה שנתקבלה במוקד החירום העירוני, הגיע במהירות סייר ביטחון ועצר את החשוד. הנ"ל נעצר ברחוב בסמוך לבית ולא בחצר הבית.

"מבדיקה עלה כי מדובר בחקלאי העובד באזור, ומחזיק בהיתר עבודה מהמינהל האזרחי כולל לעבודות גיזום. הכלי שנמצא בידו תאם לעבודות גיזום הכלולות בהיתר העבודה, ואינו מתאים לניסור סורגים.

"סייר הביטחון גם סרק היטב בחצר הבית, ולא מצא שום סימני פריצה או כלי פריצה. עם זאת, מאחר והחשוד חרג מתנאי היתר העבודה, הוא עוכב, פרטיו נבדקו מול המשטרה והצבא, והוא הוצא מהעיר, ושוחרר בהתאם להנחיות גורמי הביטחון.

"העירייה מודה לתושבים על העירנות, וקוראת לא להסס, ולפנות למוקד העירוני בכל מקרה חשש", נמסר מהעירייה.

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח הגיעו כוחות משטרה למקום ועיכבו את החשוד לבדיקה. בתחקור טען החשוד כי עבד במקום בעבר וכי הגיע להציע לבעל הבית להעסיק אותו שוב. בבדיקתו התברר כי הינו תושב שטחים בעל אישורי כניסה. בבדיקת הבית לא נמצאו סימנים לפריצה או לניסיון לפרוץ. לא עלה כל חשד לאירוע חריג ועל כן השוטרים שחררו אותו והורו לו לעזוב את המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר