מפץ פוליטי?

דיווח: ב'ליכוד' בוחנים יחד עם 'כחול לבן' את ביטול הבחירות

האם מדובר שצעד שיותיר את המפלגות החרדיות באופוזיציה? על פי הדיווחים, בשתי המפלגות הגדולות בודקים את האפשרות לבטל את הבחירות וללכת לממשלת אחדות רחבה (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ? לא מעורבים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכתב הפוליטי, עמית סגל חשף הערב כי במפלגת ה'ליכוד' וב'כחול לבן' בודקים את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת והקמת ממשלת אחדות.

מדובר בתפנית מפתיעה למדיי שכן שתי המפלגות יכולות להקים ביחד ממשלה עם 70 מנדטים, אף ללא החרדים אך עדיין יהיה זה מוזר אם נתניהו יחליט להותיר את החרדים מחוץ לממשלה, כשאלה יתקשו מאד לשבת בממשלה אחת עם יאיר לפיד וחבריו או לשתף פעולה עם ביטול חוק הבחירות שיותיר אותם בחוץ.

"זה נשמע תסריט משוגע, כאילו שכל מה שחווינו כאן בחודש האחרון לא משוגע מספיק", צייץ סגל בטוויטר.

"גורמים בשתי המפלגות הגדולות בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת, ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת לבחירות בספטמבר. לפי הפרשנות הזו, אם שמונים חברי כנסת יצביעו בעד ביטול פיזור הכנסת, אז החוק שעבר לפני שלושה שבועות מתבטל ואיתו מערכת הבחירות כולה",.

לדבריו, "ברור שהשלב השני בתכנית כזו הוא ממשלת אחדות עם כחול לבן, כשגישושים ברוח זו כזכור כבר היו ביום פיזור הכנסת. אז לפיד שלל על הסף אבל רוב צמרת כחול לבן דווקא הייתה - ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות. במקרה כזה אגב עדיין אין שמונים: הליכוד כחול לבן וכולנו זה 74 ח"כים. עדיין צריך לגרד עוד כמה.
בחוק יש לקונה – שום התייחסות באשר לסוגיה כזו".

לדבריו, מיכל רוזנבוים, שהייתה מועמדת מטעם הליכוד למבקר המדינה, מסתובבת בין הליכוד, כחול לבן והעבודה עם פרשנות עוד יותר מקלה של החוק, לפיה גם שישים ואחד חברי כנסת מספיקים כדי למנוע בחירות.

סגל טוען כי גם נתניהו וגם גנץ לא מעורבים במגעים, "ההיגיון ברור: הליכוד שילם מחירים פשוטים על ניהול מו"מ עם גבאי, מותר להניח שיידרשו לסוגיה רק אם זו תהיה עיסקה מוגמרת".

סגל טוען כי "לא ברור מה הסיכויים של היוזמה להבשיל, אבל מהעובדה שכבר שבועיים בשתי המפלגות הגדולות דמויות דומיננטיות עוסקות בה, אפשר להבין עד כמה הם מבינים שיש להם הרבה מה להפסיד בבחירות האלה".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות - נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר