קיץ לוהט

חם לכם? מזיעים? גל חום קיצוני עוד לפנינו

על פי התחזית, החל ממחר ועד לסוף השבוע תחול עליה בגלי החום, והלחות תגיע לרמה של עד 70%. גם באירופה המצב לא משהו, ובמדריד יורגש חום של 41 מעלות חום (אקטואליה)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דוד כהן/פלאש 90)

הקיץ הנוכחי מצליח להפתיע את החזאים: החל ממחר (שני), יפקוד את אזורנו גל חום קיצוני שילך ויתחזק בימים שלישי ורביעי. גם האירופאים יסבלו מנחת זרועו של החום ובמדריד יגיעו הטמפרטורות לשיא של 41 מעלות חום.

מחר (שני), גל החום יחל. אמנם הטמפרטורות יהיו יחסית ממוצעות לעונה - 31 מעלות, אך אליהם יתווספו 70% לחות שאמור להדביק לנו את הבגדים לגוף ברמה של מינימום 40 מעלות.

על פי הדיווח של חזאי חברת 'מטאו טק' באתר ynet, מידות החום בהרים יהיו גבוהות מהממוצע ב-7-6 מעלות, ואילו בחוף צפוי להיות חם בשלוש מעלות מעל הממוצע אך אחוזי הלחות, כאמור יעשו את שלהם. באזורי המזרח והעמקים צפויות הטמפרטורות להגיע ל-44-43 מעלות.

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 38-22. צפת 31-19, חיפה 30-22. תל אביב 30-22. טבריה 39-23. ירושלים 32-19, באר שבע 35-20.

אם זה לא מספיק, אז ביום שלישי תורגש עלייה נוספת במידות החום ויעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, לאורך מישור החוף יעשה הביל, עומסי חום כבדים ישררו ברב חלקי הארץ. עומס חום כבד צפוי במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב. בבקעת הירדן, בים המלח ובערבה ישרור עומס חום כבד עד קיצוני ואילו בהרים צפוי עומס חום בינוני עד כבד.

ברביעי יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, לאורך מישור החוף יהיה הביל. עומסי חום כבדים ישררו ברוב חלקי הארץ. בחמישי תורגש ירידה קלה במידות החום בעיקר בהרים ובפנים הארץ , אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה ולח לאורך מישור החוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר