מבצעים חשאיים

בכירים אמריקנים: "עובדים על תוכניות חשאיות נגד איראן"

גורמים בכירים בצבא ארה"ב חשפו בפני ה'ניו יורק טיימס' כי הם נערכים לסדרת פעולות חשאיות נגד איראן - בדגש על המודיעין האיראני, וזאת כדי ללחוץ על המדינה לחדול ממעשי התוקפנות (אקטואלי)

נשיא ארה"ב טראמם ונשיא איראן רוחאני (צילום: שאטרסטוק)

גורמים בכירים בצבא ארצות-הברית ואנשי מודיעין עובדים על סדרת פעולות חשאיות נגד איראן, כך דיווח הלילה (שני) עיתון ה'ניו יורק טיימס' האמריקני. לפי הדיווח, המטרה היא למנוע את התוקפנות האיראנית במפרץ הפרסי.

הבית הלבן, כך דווח בעיתון, לוחץ כדי שהצבא יפתח מבצעים חשאיים שיגרמו מחד להרתעת איראן ומאידך לא יגבירו את המתח ולא יגררו את האיזור למלחמה.

בדומה לכך ניתן לראות את מתקפת הסייבר האמריקנית נגד איראן, ביום חמישי האחרון, שפגעה במערך הטילים האיריאני - לפי הדיווחים, ובאה בתגובה להפלת המל"ט האמריקני זמן קצר קודם לכן.

לפי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', היעד במתקפות החשאיות הללו הוא המודיעין האיראני, שלפי הדיווחים אחראי לתקיפת מכליות הנפט במפרץ, בחודש האחרון.

בכיר בצבא האמריקני אמר ל'ניו יורק טיימס' כי בידי הממשל האמריקני ישנן פעולות נוספות שיכולות לערער את המשטר האיראני ולפגוע ביכולתו לפגוע ביריביו במזרח התיכון.

לדברי מומחים, יש יכולת לפגוע במערך הטילים האיראני וכן במערך השיט האיראני - בתוך שעות ספורות, כדי למנוע ממנו ביצוע פרובוקציות נוספות במפרץ הפרסי. כמו כן, ארגוני המודיעין של ארה"ב, יכולים לעודד את האופוזיציה באיראן כדי לצאת במחאה על המצב הכלכלי הקשה וכך לערער את היציבות של המשטרה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר אמש כי אינו חפץ במלחמה - זאת לאחר שביטל ברגע האחרון מתקפה צבאית נגד יעדים איראנים, ולדבריו, האיראנים מעוניינים במשא-ומתן מול ארה"ב כאשר אין לו תנאים מוקדמים לכך מלבד הימנעות מפיתוח נשק גרעיני.

אך בעוד טראמפ מנסה להרגיע את הרוחות בטהרן מנסים ללבות את האש. נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אתמול כי האירוע האחרון "יוצר ופותח מתיחות חדשה באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר