מהמשטרה למשטרה הצבאית

האחיות החרדיות שוחררו ממעצר, שבו לביתן - ונעצרו שוב

שתי האחיות החרדיות שנעצרו ביום חמישי בכותל המערבי - שוחררו רק אמש ממעצר, לאחר שאמא שלהן זיהתה אותן, אך זמן קצר לאחר ששבו לביתן ברמות - נעצרו על-ידי המשטרה הצבאית (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בסיון תשע"ט | 24.06.19
משטרה צבאית. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: שתי האחיות החרדיות שנעצרו ביום חמישי האחרון בכותל המערבי, שעה שביקשו לאסוף כסף, שוחררו אמש (ראשון) על-ידי המשטרה - לאחר שזוהו, אך מיד לאחר מכן נעצרו בשנית - הפעם בידי משטרה צבאית, כך נודע ל"כיכר השבת".

הבנות, ששהו במעצר במשך מספר ימים - כולל בשבת קודש - רק בשל סירובן להזדהות, כנראה בשל חששן מהגיוס לצה"ל, שוחררו רק לאחר שאמא שלהן הגיעה לבית המעצר וזיהתה אותן כמתבקש בחוק וכפי הוראת בית המשפט.

לאחר השחרור, הבנות הגיעו לביתן בשכונת רמות בירושלים אך שם נעצרו שוב, כעבור זמן קצר, בידי המשטרה הצבאית, זאת ככל הנראה לאחר שלא סידרו את דחיית שירותן הצבאי, כפי הצורך.

בחוגי הקנאים מבטיחים לצאת למחאות בעקבות מעצרן של הבנות וכפי הנראה בהמשך היום צפויות הפגנות בירושלים, בבית שמש ובמקומות נוספים.

גורם קיצוני בכיר אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "הבנות שיגעו את המשטרה בכל שסירבו להזדהות במשך מספר ימים, אז המשטרה פשוט נקמה".

בשעה 12 וחצי יצאו הקיצונים להפגין. ההפגנה תצא מבית הכנסת סאטמר ברחוב יואל בשכונת מאה שערים. בהודעה שהופצה בקווים הפנימיים שלהם, נאמר כי בראשות ההפגנה יעמדו זקני ירושלים וכי על כולם לבוא עם תפילין על מנת שיוכלו להיעצר.

כזכור, ב"כיכר השבת" דווח כי הבנות נעצרו ללא תעודת זהות וסירבו במהלך חקירתן להזדהות ובעקבות כך הובאו בפני בית המשפט שהאריך את מעצרן גם אתמול ואת עד אשר יסכימו להזדהות.

במהלך הדיון אתמול, פירט נציג המשטרה את פעולות החקירה שנעשו בעניינן במהלכן הופץ מייל עם תמונותיהן, בין תחנות המשטרה וכך המשטרה הגיעה לקצה חוץ בעניינן. לדבריו, אחותן של האחיות זיהתה אותן לפני הדיון ואמא שלהם אמורה להגיע גם היא אל תחנת המשטרה כדי לזהות אותן. כאמור, האמא הגיעה בסופו של דבר, זיהתה אותן והן שוחררו.

ביהמ"ש שב אתמול וקבע את תנאי שחרורן - הזדהות בפרטים מלאים בפני המשטרה, חתימה על התחייבות עצמית בסך 2,000 ש"ח, התייצבות לחקירה לפי דרישה וכן בביהמ"ש.

בנוסף, הורה ביהמ"ש כי אם יש עבירות שמיוחסות להן הרי שעל המשטרה לפעול בהתאם אך בשלב זה אין הצדקה להארכת מעצר, אך במידה והחשודות לא יעמדו בתנאי השחרור - בהם גם הזדהותן בפני המשטרה, הם יובאו מחר בבוקר שוב בפני בית המשפט.

בדיון ביום חמישי אמרה אחת הבנות כי הן לא יגידו שום דבר והם שומרות על זכות השתיקה מאחר וההורים שלהן לא נמצאים בדיון. "אתם יודעים מי אנחנו", הן טענו שוב ושוב, "אתם רוצים להתעלל בנו", אמרה אחת מהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר