סערה בפאנל

אברהם רובינשטיין כינה את כרמל שאמה הכהן - "פרעה"

במהלך פאנל של 'דה מרקר', כינה ראש עיריית בני ברק את ראש עיריית רמת גן - "פרעה", בשל דבריו כי החרדים הם איום אסטרטגי. כרמל שאמה נפגע ועזב את הפאנל • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות עיריית רמת גן)

סערה התרחשה הבוקר (שני) בפאנל כלכלי שעל ידי העיתון 'דה מרקר' בו נטלו חלק ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. במהלך הדיון, פרץ עימות ביין השניים לאחר שרובינשטיין כינה את כרמל שאמה "פרעה", והוא בתגובה נטש את הפאנל בזעם.

שאמה, איווט וקובי: מצעד מפיצי השנאה של ישראל 2019

הרקע לדברים, הייתה התבטאותו של כרמל שאמה הכהן לפיו הציבור החרדי הוא "איום אסטרטגי". רובינשטיין הזכיר את דבריו של שאמה הכהן ואמר כי להגיד על הציבור החרדי שהוא איום אסטרטגי זו התנהגות של פרעה.

שאמה הכהן, נפגע מהשוואה ואמר: "תתבייש לך, אתה יהודי עם כיפה קורא ליהודי פרעה? תתבייש לך". לאחר מכן ירד מהבמה ונטש את הפאנל, תוך שהוא מפטיר "תשארו עם האדם הזה", ורובינשטיין הגיב: "הציבור החרדי זה איום אסטרטגי, תתבייש".

בסיום הפאנל, שוחח ראש עיריית בני ברק עם 'כיכר השבת' והבהיר כי אינו חוזר בו מאמירתו: "השוותי אותו לפרעה שאמר 'פן ירבה', אנחנו משיבים לו ב'כן ירבה'. לומר שהחרדים זה איום אסטרטגי, זה בדיוק כמו שעשה פרעה".

לדברי רובינשטיין, "לא היה לי שום שיתוף פעולה עם כרמל שאמה, הוא לא רוצה שיתוף פעולה. אמרתי לו כי אם יחזור בו מאמירתו החמורה, גם אני יחזור בי".

יצוין, כי לאחר מינויו, כרמל שאמה הכהן נפגש עם ר"ע בני ברק אברהם רובינשטיין במסגרת היותם ערים שכנות והשניים סיכמו על שיתוף פעולה, אך כעת, לאור המתיחות בין הציבור הדתי והחרדי לראש עיריית רמת גן, שפועל להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ומתבטא נגד החרדים, נראה כי היחסים בין הערים אינם כפי שהיו.

בראיון לחדשות 13 בסוף השבוע, התבטא כרמל שאמה הכהן: "אני לא רוצה את רמת גן יותר חרדית. מי שחושב בבני ברק שהוא יכול להעביר ברמת גת תהליך התחרדות ולשנות אותה עם הזמן, אנחנו בונים חומה על ידי זה, זה איום אסטרטגי. באמת".

לדבריו: "בני ברק, עם כל השכנות ה... והיא שכנות טובה ברובה, תמיד יש חיכוכים.. זה איום אסטרטגי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר