"לא היתה ברירה"

בעיצומה של השבת: עבודות בשכונות החרדיות בירושלים

בעיצומה של שבת קודש, בוצעו עבודות ברחוב בית הדפוס בשכונת גבעת שאול בירושלים - הסמוך לשכונת הר נוף, כך נודע ל'כיכר השבת' • החברה: "העבודות בוצעו כי לא הייתה ברירה" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האזור בו בוצעו העבודות (צילום: מתוך גוגל מפות)

פרסום ראשון: בעיצומה של השבת האחרונה, פרשת 'שלח לך', בוצעו עבודות בלב השכונות החרדיות בירושלים, גבעת שאול והר נוף, כך נודע ל"כיכר השבת".

העבודות שנועדו לפינוי אסבסט בוצעו בסמוך לאולמי השמחות ברחוב בית הדפוס. בהודעה תמימה שפורסמה באזור נכתב כי ברחוב בית הדפוס 15 יתבצעו העבודות - החל מיום שישי בצהריים ועד למוצאי השבת.

אחד התושבים מספר ל'כיכר השבת' כי "בשבת בבוקר צעדתי מביתי בגבעת שאול לכיוון שכונת הר נוף, בדרך עברתי ליד אולמות השמחה בבית הדפוס ולהפתעתי ראיתי עבודות באמצע השבת. נדהמתי". לדבריו, "לאחר בירור במוצאי השבת הבנתי שאלו היו עבודות שתוכננו מראש להתקיים במהלך השבת".

בעל המתחם מוסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "אני בעצמי שומר שבת ולא הייתי רוצה שהעבודות יבוצעו בשבת, מכיוון שלא נותרה לנו כל ברירה אחרת הבאנו פועלים שאינם בני ברית כדי שיבצעו את העבודות".

המודעה שפורסמה (באדיבות המצלם)

לדבריו, "מדובר בפינוי אסבסט המסוכן ביותר לציבור. היום היחיד בו אין אנשים בסביבה הוא שבת והעבודות בוצעו על ידי גויים (ערבים). ככל שתלוי בנו לעולם לא נחלל שבת".

החברה שביצעה את העבודות מסרה ל'כיכר השבת' כי "הדבר נעשה בתיאום עם משרד להגנת הסביבה, מכיוון שבסמיכות לאתר יש גם מכון רישוי וגם סופר גדול, לא הייתה לנו ברירה ולא היה זמן אחר לבצע את העבודה מלבד בשבת".

לדברי החברה, "בעל הנכס שהזמין את העבודה ניסה לדבר עם הבעלים של הסופר אך למעשה זה לא הסתייע, ולכן קבענו בתיאום יחד עם המשרד. זה מקרה חריג שבגלל חוסר ההתחשבות של השכנים נאלצנו לעשות את העבודות באמצע השבת". החברה אף הבהירה כי "עשינו את העבודות על ידי גויים".

מהמשרד להגנת הסביבה מסרו בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "המשרד אינו מבצע עבודות ואינו מעסיק קבלנים, ואינו קובע מועדים לעבודה. הוא נותן תנאים לקבלנים המשרד לא מבצע עבודות ולא מעסיק קבלנים או קובע מועדים לעבודה, למעט כאשר העבודה היא בסמיכות לשימושים רגישים. המשרד נותן תנאים לקבלנים לאופן ביצוע העבודה כך שיימנע סיכון של האוכלוסיה מחשיפה לאסבסט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר