קשיים בגידול ילדים? השיטה הזו יכולה לשנות את חייכם

לעתים אנחנו מביטים על ילדינו מתרוצצים בבית ותוהים היכן טעינו, מה עשינו לא נכון. לאחרונה, גילינו שיטה הדוגלת בהסתכלות חיובית יותר, שעלולה לשנות את המציאות לגמרי. הנה כל הפרטים (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כל זוג הורים מתמודד עם קשיים בגידול ילדיהם. זהו אתגר שלעתים עלול להיות קשה מנשוא. הפסיכולוג רייאן ניימיץ הגה שיטה שתעזור לכם בשם "Mindful Strengths Parenting" ובתרגום חופשי: כוחות המודעות ההורית, או במילים אחרות: "עצת ההורות הקלה ביותר אי פעם". למה היא נחשבת לכזו פשוטה למימוש? בגלל שאתם לא באמת צריכים לעשות שום דבר כדי ליישם אותה, אלא רק לשנות את הדרך שבה אתם מסתכלים על הילדים שלכם.

הוא מציע לערוך "מסגור חיובי מחדש". זה פשוט אומר להביט על ההתנהגות של הילד שלכם ולקחת רגע (וגם נשימה עמוקה) כדי לפרש אותה בצורה אחרת, חיובית יותר.

"כאשר אתם מתרגזים על הילד שלכם לגבי ההתנהגות שלו, השתהו מעט ושקלו לראות אותו בצורה חיובית. באילו כוחות באופיו הוא השתמש?" הוא אומר. "לפעמים, הגדרה מחדש כרוכה בהחלפת מילה אחת בלבד בתהליך המחשבה שלכם". למשל, הבן שלכם לא "עקשן", הוא "נחוש". הבת שלכם לא "מופרעת", היא "שופעת שמחה". הפעוט שלכם אינו "נודניק", הוא "רגיש ואוהב".

לפני שאנחנו מפיקים את הפחדים הגדולים ביותר ואת חוסר הביטחון שלנו ומשליכים אותם על אנשים קטנים, שעדיין מתפתחים, מומחים כמו ניימיץ מעודדים אותנו, ההורים, לקחת רגע ולשאול את עצמנו אם הבעיות שלנו לא דוחפות אותנו לראות את הדרכים הטבעיות בהן הם נוהגים כמשהו הדורש תיקון. האם אנחנו אומרים "לא!" יותר ממה שאנחנו צריכים?

הוא לא מציע לכם להיות עיוורים לטעויות של הילדים שלכם או להביט על כל שגגה כניצחון. ("אה, הבן שלי הצית את הספה, הוא כל כך סקרן!"), אבל הוא כן ממליץ: "אני מעודד גישה ממוקדת ומאוזנת יותר, שלא מתרכזת רק בשלילי".

אז נסו להסתכל על חצי הכוס המלאה. אפילו אם היא מלאה בשוקו שזה עתה נשפך על החולצה שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר