סכנת סגירה

ההנהלה החליטה לפטר את ראש הישיבה החרדי

הישיבה התיכונית בעפולה המיועדת לנוער מתמודד קצרה הצלחות רבות בשנים האחרונות בזכות ראש הישיבה העומד בראשה. כעת, ההנהלה החילונית רוצה לפטר את הרב יאיר רוזנברג (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הבחורים בישיבה (צילום: בחורי ישיבת אורייתא)

ישיבת בסכנת סגירה: ישיבת אורייתא בעפולה היא ישיבה מיוחדת לנושרים או לנוער מתמודד הנמצאים בגיל תיכון, לישיבה יש דרך מיוחדת להגיע לליבותיהם של הבחורים והם מצליחים לקצור אתת הצלחה מדי שנה. כעת, לאחר שנות פעילות רבות הישיבה עומדת בסכנת סגירה, עקב רצון ההנהלה לסגור חשבון עם ראש הישיבה.

ראש הישיבה הוא הרב יאיר רוזנברג דמות מוכרת בעולם החינוך, שפיתח שיטה ייחודית לטפל בנוער המגיע אליו. "הישיבה בנויה על דמותו ואישיותו, ובשל כך ברגע שיפטרו אותו - מפטרים את כל בחורי הישיבה". אומר אחד מצוות הישיבה.

אחד ההורים אומר ל'כיכר השבת': "אף אחד לא חושב שהרב רוזנברג הוא איש של ניהול - הוא איש חינוכי מן השורה הראשונה שעושה עבודת קודש ומצליח בה מעל ומעבר למשוער, לכן אני חושב שגם אם היו כשלים כאלו זה לא אומר שצריך ללכת ראש בקיר ולסגור את הישיבה".

לדברי אחד הבוגרים של ישיבת אורייתא: "הרב רוזנברג הוא כמו אבא שלנו, הבחורים נותנים אימון מלא בראש הישיבה, ואף לא מתרעמים אם החליט כי בחור יסע לשבוע חופש בצימר בצפון, או שהוא פינק בחור בארוחת צהריים וכו' הם סומכים עליו שאם כל בחור הוא מתנהל "על פי דרכו", וממילא ישיבה שהיא כזו טוטליטרית לא ייתכן שיעיפו את ראש הישיבה בגלל בעיות קטנות ולא משמעותיות לחינוך הבחורים".

הורי הבחורים שחשבו שהגיעו אל המנוחה והנחלה עם ילדיהם, גילו כי הרב יאיר רוזנברג הועלה לשימוע בפני מי שמתפעל את בית הספר: "רשת אורט", רשת חינוך כללית שקיבלה לידיה לנהל ולתקצב את הישיבה אך כנראה היא החליטה כי אם ראש הישיבה, שהוא גם המנהל, לא מתנהל לפי נהלי הרשת - מקומו בחוץ.

ההורים פנו אל הרב רוזנברג עצמו שלא שש לדבר על הפרשה אך אמר להם דברים קצרים: "לפני 4 שנים קבלתי את המינוי להיות ראש הישיבה בישיבת אורייתא, באותו הזמן היו במקום פחות מ-30 בחורים שהסתובבו בחוסר מעש, ללא לימודים וללא הכוונה, שהיתי במקום ימים ולילות,שבתות וחגים,בקושי ראיתי את אשתי וילדיי במהלך השבוע אך תחושת השליחות של " כל המציל נפש מישראל", וברכת גדולי הדור שהבטיחו לי שילדיי לא ינזקו מכך עמדה כל הזמן מול עיניי".

"זכיתי להעמיד מתחת החופה 7 בוגרים, אך כנראה, כמו שכתוב בספרים הקדושים, כשיש סייעתא דשמייא לקרב לאלוקים אז השטן מקטרג ביתר שאת".

כאן הוא עובר לתאר מה קרה בפועל: "כתוצאה מהכפשה של אנשים לא ראויים שפוטרו מהישיבה, החליטה רשת אורט לפטר אותי בלי לחשוב כלל על ההשלכות של הדבר, אודה ואתוודה, הרגשתי שאין בי כח להילחם, אינני איש מלחמות, אך בהוראת רבותי שציוו עלי להילחם על מקומי כדי שאף בחור לא יפול לרחוב חס ושלום, יצאתי למאבק על שמי הטוב ועל עתיד הישיבה גם יחד, נכון לעכשיו זה לא עזר, ההרגשה היא שהם קיבלו החלטה לא נכונה".

אחת האימהות מספרת: "כאמא לשני בנים בישיבה אחד סיים בשנה שעברה ואחד עדיין שם אני יכולה רק להודות ולהלל את הרב יאיר. הבנים אהבו ללמוד שם ורק חיכו שיגיע יום ראשון לחזור לישיבה זה היה יותר מבית והם היו יותר מהורים לילדינו כמה חום כמה אהבה הבן יצא משם בחור שלא מפספס תפילה במנין בחור טוב ירא שמיים מי יודע אם היה מתגלגל חלילה לרחוב מה היה קורה לא יכולנו לבחור ישיבה טובה יותר מזו ואני מקווה שהרב יאיר ימשיך בדרך הזאת כי בלעדיו הישיבה לא קיימת".

עוד אחת מהאימהות סיפרה: "אנו חווים לרב הכרת הטוב שלא נאמד בעולם הזה לרב יאיר, אנו חווים וחייבים לו מעל ומעבר לכל עבודתו נאמנה וקודש לילדים ולא לכבוד ולתהילה הוא עושה וכאם חד הורית אני יכולה להעיד על שני בני שכל מה שהם היום בזכותו הוא וכל עליה בזכותו הרב לא נתן להם להגיע לשום מצב נתן מוטיבציה ותמך בכל רגע ובכל מצב הוא מבחינת מחנך".

"הרב יאיר הוא כמו אבא ובעיקר חבר לא ראיתי בשום מקום אהבה לפרטים הקטנים המציאות מדברת בעד עצמה כולם פה אחד אוהבים אותו הילדים ממש אבל ממש כואבים ומבולבלים לא רוצים להמשיך בלעדי הרב ממורמרים על ההחלטה ולא יודעים מה לעשות הם אומרים בפרוש אין הרב יאיר לא ימשיך לנו אין מה לעשות בלעדיו הם נסעו מרחקים של שעות עד לישיבה והסכימו לפנימיה בזכות האיש היקר הרב יאיר ".

הנהלת הישיבה הגיבה לפניית 'כיכר השבת': "אנו לא מעוניינים לערב את התקשורת מהנעשה בכותלי הישיבה. המלחמה על החזרת ראש הישיבה נעשית על ידי ההורים ובאחריותם".

מרשת אורט נמסר בתגובה: "רשת אורט השקיעה ומשקיעה סכומי כסף גדולים ב 13 מוסדות ומסלולים לחרדים שהיא מפעילה בהצלחה רבה, כולל בישיבת אורט אורייתא עפולה, שגם כיום היא עדיין גרעונית. יעידו על כך העמותות והרבנים שהרשת איתם בקשר ומפעילה את מוסדותיהם. לצערנו, נתגלו ליקויים בהתנהלות הישיבה והדברים בבדיקה. טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין. מפאת כבודם של עובדיה ומנהליה של הרשת, לא ניגרר לנהל את הדברים בתגובות לתקשורת.,

,אנו רואים את טובת התלמידים לפני כל דבר, והרשת פועלת להצלחת כל תלמיד ותלמיד במסגרותיה, וגם בישיבת אורט אורייתא. אנו נערכים לפתיחת שנת הלימודים תש"פ בתנופה והצלחה בע"ה, לפחות כפי שהיה עד כה ויותר."

".

הרב רוזנברג (קרדיט: תלמידי הישיבה)
קבוצת וואטסאפ של הורי הישיבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר