מתנגד ליוזמה

בני גנץ על ביטול הבחירות: "אין דרך חזרה"

יו"ר 'כחול לבן' טוען כי נתניהו הוא שכפה את הבחירות והוא לא יכול לנסות להעביר את האשמה לאחרים, והביע תמיכה פומבית ברעיון הקמת ממשלת אחדות - אך ללא ביבי (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר רשימת כחול לבן, ח"כ בני גנץ התייחס היום (רביעי) למהלך ביטול הבחירות, והבהיר כי יסכים לשבת בממשלת אחדות עם הליכוד, רק בלי בנימין נתניהו.

"נתניהו שוב מוליך שולל את אזרחי ישראל. במשך שישה שבועות נתניהו נכשל בהקמת ממשלה. משלא הצליח להרכיב ממשלה הוא הוא פעל בכל כוחו, הצביע באופן אישי בעד פיזור הכנסת והוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת ויקרה יחד עם סיעת הליכוד, ויחד עם מפלגות נוספות".

לדברי גנץ, "אם נתניהו לא היה מדרדר את המדינה לבחירות, נשיא המדינה היה מטיל עליי את האחריות להקים ממשלה- והייתי מצליח. נתניהו יודע את זה, וכל המערכת הפוליטית מבינה את זה.

גנץ הבהיר: "הוא לחץ על כפתור פיזור הכנסת ואין דרך חזרה! אני כאן כדי להזכיר לו: לא ניתן להזדכות על האחריות נתניהו כפה את המציאות הזו, והוא לא יכול לנסות להעביר את האשמה לאחרים או לעשות שימוש ציני במוסד יו"ר הכנסת".

"בכל תקופת המשא ומתן הקואליציוני, על אף שאנו הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, נתניהו לא פנה אלינו והעדיף להרכיב את "ממשלת סמוטריץ'" - ממשלה קטנה, קיצונית וסחטנית. המטרה היחידה שלו הייתה קואליציה שתאפשר לו להעביר את פסקת ההתגברות וחוק החסינות שיצילו אותו ממשפט".

לדבריו, "אם נתניהו היה ממלכתי, ודואג קודם כל למדינה ולא לאינטרס האישי שלו, הוא היה מפנה את הכיסא, הולך להתעסק בענייניו המשפטיים ולא כופה על המדינה שנה שלמה של שיתוק ובזבוז כספי ציבור. אני יכולתי להרכיב ממשלת הסכמה לאומית רחבה, שתפעל למען אזרחי ישראל, למען הכלכלה ולמען החברה. למען כולם.

"אני לא משתמש במתווכים, מקורבים או שמועות, אני כאן כדי להגיד לכם בקולי - אם הייתה אופציה חוקית לביטול הבחירות, וניתן היה להקים ממשלת אחדות ללא בנימין נתניהו, היינו שוקלים זאת ברצינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר