"פייק ניוז"

רוסיה מכחישה: לא אנו משבשים את נתב"ג

אחרי הדיווח כי רוסיה היא שגורמת לשיבוש ה-GPS בנתב"ג, מכחיש גורם במוסקבה וטוען כי מדובר ב"פייק ניוז" • ראש אמ"ן לשעבר: "קשה לראות היגיון במתקפה רוסית על ישראל" (ארץ)

(צילום: FLASH90)

ברוסיה מכחישים את הדיווחים בישראל כי השיבושים במערכות ה-GPS בנמל התעופה בן גוריון בשבועות האחרונים נובעים מפעילות של צבא רוסיה באזור.

לדברי גורם בכיר ברוסיה, מדובר ב"פייק ניוז". עם זאת יצוין כי לפי הדיווחים, גורם ישראלי בכיר יצא לאירופה לדון במניעת הפעילות הרוסית.

ראש אמ"ן וטייס הקרב לשעבר, עמוס ידלין, התייחס לדיווח ואמר כי "ישנן מספר שאלות. 1. מבחינה טכנית האם זאת מתקפה ממוקדת או אמצעי צד. תופעה של נזק אגבי שאנחנו רואים בבן גוריון. 2. מבחינה אסטרטגית אין לרוסיה סיבה לתקוף את מדינת ישראל".

מטוסים התנגשו על הקרקע בנתב"ג, אילוסטרציה (צילום: רש"ת)

"אני רוצה להרגיע ולומר שיש 3-2 מערכות שפועלות במקביל והטייס יודע לנווט את המטוס. אבל ל-GPS יש שימושים צבאיים כמו פצצות מדויקות שמונחות על ידי GPS וייתכן שהרוסים הפעילו פה לוחמה אלקטרונית, במקום בו הם פרוסים בסוריה, וזה בצורה היקפית זלג גם אלינו".

לדברי ידלין, "קשה לראות היגיון אסטרטגי במתקפה רוסית על ישראל. יש לנו תקשורת מאוד טובה עם הרוסים. אני מעריך שבאותו מנגנון שיש לנו עם הרוסים אפשר לברר גם את זה. זה בדיוק מסוג הדברים שאנחנו לא רוצים שיקרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר