צפו

עדות: מה הגרי"ש אלישיב חשב על 'המופתים' של הגר"ח?

שיחת היום בלייקווד למחרת כנס האלפים בראשות רבני העיר: עדות שמסר הגרב"צ קוק בשם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל על "כוח ההבטחה והמופתים" של חתנו מרן הגר"ח קנייבסקי • צפו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מרן הגרי"ש זצ"ל עם חתנו מרן הגר"ח קנייבסקי והגרב"צ קוק (ארכיון 'כיכר השבת')

אינספור סיפורי מופתים, סגולות וישועות נקשרים בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורבים הם המשחרים לפתחו. מנגד, חותנו מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל, נחשב כמי שנמנע מלעסוק במופתים.

>> גם היום באורח נדיר וחסר תקדים - רשכבה"ג מרן הגר"ח קנייבסקי: "הרווקים יזכו להתארס עד ראש השנה תש"פ" <<

אחת השאלות המרתקות היא כיצד התייחס לכוח של חתנו, הגר"ח קנייבסקי, שאת גדלותו בתורה העריך מאוד.

העדות של הגרב"צ קוק

במהלך משאו של הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים, בכנס חיזוק שנערך בלייקווד שבניו ג'רזי, במעמד אלפים ובראשם ראשי הישיבות ורבני העיר, לטובת ישיבות קרית מלך ותפארת ציון בראשות הגאון רבי שלמה קנייבסקי, הוא מסר עדות נדירה כפי ששמע מפי מרן הגרי"ש והדבר הפך לשיחת היום בלייקווד.

במהלך כנס החיזוק שנערך באודיטוריום ענק בליקווד, נשא דברים הגאון רבי מלכיאל קוטלר, שאמר כי "יסוד הישיבות הללו הוא 'השגות' – עוד מזמן היסוד על ידי מרן החזון איש ויבדלחט"א מרן הגר"ח קניבסקי, שזו הישיבה שלו".

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ששהה השבוע בארה"ב למסע חיזוק במהלכו מסר שיעורים ושיחות, קיבל קהל לשאלות בהלכה, עצה וברכה והשתתף בחתונת תלמידו בברוקלין, ונענה לבקשה להשתתף בכינוס ולשאת את המשא המרכזי, במהלכו הקריא את מכתבו של מרן הגר"ח לכינוס.

הרב קוק, שנאם ביידיש, העיד לראשונה בפני האלפים על התייחסותו של מורו ורבו מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לכוח המופתים וההבטחות של חתנו, מרן הגר"ח קניבסקי: "לפני כ-15 שנה, הגיע ראש ישיבה עם שאלה דחופה לבית הרב אלישיב. הוא צריך לסדר חופה וקידושין לתלמידו בעוד שעות אחדות, וכעת קיבל הבחור תוצאות לבדיקות רפואיות – יש לו את המחלה הנוראה. שואל הבחור האם הוא חייב להודיע לכלה על מחלתו עכשיו קודם החופה. שאלות כאלה שואלים את גדול הדור.

"מרן זצוק"ל השיב מיד: 'אינני מבין מה הספק, הרי מלבד איסור אונאה אם לא יגלה לה, הרי זה קידושי טעות. אין ספק שחייב תיכף לומר לה זאת'. ראש הישיבה היה המום. שתיקה השתררה בחדר. לפתע מוסיף הרבי: 'לך לר' חיים, הוא יתן הבטחה, ובעז"ה הכל יהיה בסדר!'.

"כל מי שהכיר את מרן הרב אלישיב זצ"ל יודע שהוא לא קנה סיפורי מופתים ובבא מעיישע'ס. ואילו על הברכות ועל ההבטחות של רבי חיים, הוא מתבטא ככה. נורא נוראות". הגרב"צ קוק חתם את המשא בדברי חיזוק ובברכת כהנים לקהל האלפים.

>> גם היום באורח נדיר וחסר תקדים - רשכבה"ג מרן הגר"ח קנייבסקי: "הרווקים יזכו להתארס עד ראש השנה תש"פ" <<

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר