אין אישור ישראלי

דיווחים פלסטיניים: נחתם הסכם רגיעה בין חמאס לישראל

על פי דיווחים בסוכנויות הידיעות הפלסטיניות, נחתם בשיתוף האו"ם ומצרים הסכם רגיעה חדש בין ישראל לחמאס בעזה וישראל תשוב להזרים דלקים לרצועת עזה בתמורה להפסקת האש (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חסאן ג'די, פלאש 90)

האם נמצא פתרון לפחות זמני למתיחות בדרום? על פי דיווחים בסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא", שהסתמכה על מקור מהאו"ם, הושג הסכם רגיעה מחודש הלילה (שישי), בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. בכיר בחמאס אישר את הדברים בשיחה עם סוכנות הידיעות הסינית "שינואה". עד כה לא התקבל אישור ישראלי לדיווחים ולא ברור אם מדובר בניסיון נוסף של החמאס להפעיל לחץ בינלאומי על ישראל

פרטי ההסכם שנחתם על פי הדיווח הפלסטיני בחסות האו"ם ומצרים, ישראל תשוב להזרים סולר לתחנת הכוח בעזה החל מהבוקר זאת לאחר שהפסיקה את העברת הדלקים בתחילת השבוע ובמקביל תגדיל את מרחב הדייג ל-15 מייל ימי, גם מרחב זה צומצם כתגובה לאירועי הטרור מהרצועה.

בנוסף, על פי הדיווח, ישראל התחייבה להשיב לרצועת עזה 60 סירות דייג עזתיות שהוחרמו על ידי צה"ל. מנגד, חמאס התחייב להפסיק את הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל ולרסן את ההפגנות השבועיות על הגדר.

בלוני התבערה חזרו בתקופה האחרונה לשימוש בעזה ורק בשבוע האחרון פרצו כמאה שריפות ביישובי עוטף עזה כתוצאה מהבלונים אליהם מוצמדים חומרי בערה או מטענים קטנים.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, שמועצתו סובלת רבות מהדלקות באזור שלח אתמול הודעה לתושבים: "מבחינת מדינת ישראל, טרור הבלונים אינו מהווה איום אסטרטגי ולכן המדיניות היא הכלת האירועים. הבהרתי השבוע שהמדיניות הזו מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו ושההפקרות המתמשכת מול המציאות הביטחונית היא המכרסמת בחוסן".

בארגון הטרור העזתי, החמאס איימו בימים האחרונים להסלים את המצב, בתגובה להחלטת ישראל להפסיק להעביר דלק לתחנת הכוח בעזה. סגן מנהיג חמאס בעזה, חליל אל-חיה, אמר כי שינויי ישראל במרחב הדיג והפסקת אספקת הדלק לתחנת הכוח שמים את ההבנות במצב מסוכן ויכולים לגרום להשלכות קשות.

ברצועת עזה יש משבר חמור בעקבות המחסור בחשמל, שנובע ממחסור בדלקים להפעלת תחנת הכוח המקומית וברוב עזה יש חשמל רק למספר שעות ביום, כולל במוסדות כמו בתי חולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר