פרשת תקיפת הילדה

הפרקליט החרדי של קטוסה: פגשתי אדם שזועק על חפותו

עו"ד אברהם במברגר, חרדי תושב היישוב בו הותקפה באכזריות הילדה בת ה-7, ייצג במשך חודשיים את מחמוד קטוסה, מי שהיה חשוד בתקיפה ושוחרר: "פגשתי אדם שזועק. הוא בכה" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
קטוסה, לאחר שחרורו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרשת תקיפת הילדה בת ה-7: עו"ד דרוויש נאשף הוצג בשבועות האחרונים כפרקליטו של מחמוד קטוסה, מי שהיה חשוד בתקיפה ושוחרר, אך מתברר כי את קטוסה ייצג גם עורך דין חרדי, שפעל עד כה מאחורי הקלעים.

מדובר בעו"ד אברהם במברגר, תושב היישוב בו הותקפה הילדה בת ה-7 באכזריות רבה, שכאמור ייצג במשך חודשיים את קטוסה. את התרשמותו הוא מסכם במילים: "פגשתי אדם שזועק. הוא בכה".

בראיון ל'ידיעות אחרונות' אומר במברגר: "תחשבו על הסיטואציה. אני חרדי מההתנחלות של הילדה, מקבל הצעה ממעסיק יהודי להגן על פועל שלו, פלסטיני שנחשד בעבירות חמורות. למרות החשש אמרתי שלכל אחד מגיעה זכות החפות והלכתי לפגוש אותו בתחנת המשטרה".

על המפגש הראשון עם קטוסה הוא מספר: "המפגש היה דרמטי. פגשתי אדם שזועק על חפותו. הוא בכה ואמר אני לא יודע מה רוצים ממני, לא עשיתי לילדה הזו שום דבר. הבנתי מהשאלות שנשאל בחקירותיו שלחוקרים יש תמונה מסוימת וכל פרט שאינו מתאים נשלח הצידה".

לדבריו, הוא היה בטוח שהשחרור של קטוסה ממש מעבר לפינה: "נכון שהסכמתי לשלוש הארכות מעצר אבל זה היה בגלל שהייתי בטוח שהוא חף מפשע. אמרתי לעצמי וגם לו, הרי לא עשית את זה אז בוא ניתן להם להגיע לזה לבד. הם הביאו מצלמות ולא היה בהן כלום, עשו שימוש באמצעים טכנולוגיים שלא הניבו שום דבר. זה ממש היה נראה שיש כבר נרטיב ורק צריך להתאים לו עובדות".

שחרורו של החשוד בתקיפה (באדיבות 'כאן 11'. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

קטוסה עצמו אמר ל'ידיעות אחרונות': "יותר משש שנים אני עובד שם בהתנחלות באותו בית ספר, ולא רק בבית ספר הזה. בבית הספר של הילדה אני עובד משעה תשע עד עשרים לאחת בערך, יוצא והולך לבית ספר אחר שם ועובד עוד שעתיים. אחר כך אני מסתובב בכל העיר, עושה ביקורות לפועלים.

"יש לי 80 פועלים שאני אחראי עליהם, הבאתי אותם לעבוד שם. רואה שהכל בסדר, בודק שהניקיון בבתי הספר כמו שצריך, שהפועלים מתנהגים בסדר. אני כל הזמן מסביר להם שלעבוד בבית ספר זה לא כמו לעבוד בבנייה. יש מנהלת, יש מורות ויש ילדות וצריך להתנהג יפה. לא מדברים עם אף אחד בכלל. אף אחד. אין שום תלונה על שום פועל. גם אני לא מדבר עם אף אחד. אף פעם לא הייתה עליי שום תלונה. לא דיברתי עם ילדות, כלום־כלום. לא אני ולא הפועלים.

"ביום שנעצרתי, המשטרה הגיעה לבית ספר, עבדתי כרגיל, לא ידעתי למה הם מגיעים. קראו לי למשרד של המנהלת, השוטר אומר לי, 'אתה עצור', 'אני?' 'כן אתה', 'על מה?' ענה לי, 'אתה תדע בתחנת משטרה', חשבתי זה כלום, אולי רוצים לשאול אותי משהו על אחד הפועלים.

"בתחנה אמר לי האחראי על מה אני עצור ושאל, 'אתה צריך עורך דין?' אמרתי לו, 'לא, תחקור אותי בלי עורך דין, אני מכיר את עצמי, אני חף מפשע, לא עשיתי כלום, תשאל אותי מה שאתה צריך'. נבהלתי, הייתי מופתע מאוד, חשבתי שהתבלבלו, שאלתי כמה פעמים, 'אתה בטוח שאתה צריך אותי או מישהו אחר?' והחוקר אמר לי, 'לא לא, זה אתה'", הוסיף בראיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר