קעמפ - לבנים או לבנות?

החרם שמסעיר את חסידות גור: "בחוצפתו, ממשיך במרדו"

שינוי הייעוד של ה'קעמפ' בחסידות גור, מבנים - לבנות בלבד, לא עבר בשקט מצד המנהל - שפתח במאבק משפטי, למרות הוראת האדמו"ר. בעקבות כך, פורסם נגדו כתב חרם • כל הפרטים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור וחסידיו, בעת ביקורו האחרון בארה"ב (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חסידות גור, בישראל ובארה"ב, סוערת בעקבות משפט שמתנהל בימים אלו בין עסקן מוכר בחסידות לבין בכירים אחרים ממנה. בשיאו של המשפט, הוציאו בסוף השבוע רבני גור כתב חרם ונידוי נדיר נגד העסקן המדובר.

ראשיתה של הסערה, בעקבות ה'קעמפ' הוותיק של חסידות גור בארה"ב, המתקיים בתקופה זו בהרים, כפי שנהוג בקרב כל קהילות החרדים במדינה. עד שנה זו היה נערך הקעמפ לבנים בלבד, ומי שהיה ממארגניו הוא העסקן ד.ב.

אלא שראשי ורבני חסידות גור החליטו בשנה שעברה על תפנית דרמטית, לפיה הקעמפ יהיה מעתה רק עבור בנות החסידות, ולא לבנים. הסיבות המרכזיות הן: בעיות ברוחניות שעלו במהלך הקעמפ, עמם נאלץ להתמודד הצוות הרוחני של החסידות. למהלך התנגד העסקן ד.ב, שאף הודיע כי יילחם נגד ההחלטה - שהתקבלה בחלונות הגבוהים בגור.

עם תחילת המאבק הפנימי בענין, היה זה העסקן - מול רבני ועסקני החסידות. אלא שבשלב מסוים נודע כי האדמו"ר מגור הוא שהורה 'לשמור על הגדרים' וחיזק את ההחלטה לקיים קעמפ רק לבנות החסידות.

קעמפ לבנות (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90)

אך גם בשלב זה, כך נטען, התעקש העסקן ד.ב. על דעתו, ואף הודיע כי יעתור לבית המשפט נגד שאר הבכירים שנאבקו עמו על אופי הקעמפ שהוא כאמור היה מנהלו.

ביום שישי האחרון נערך דיון בבית המשפט המקומי, על פי בקשתו של העסקן ד.ב., ואל המקום הגיעו מאות מחסידי גור כדי להביע תמיכה בהחלטת החסידות, לצד ראשי ורבני חסידות גור.

הדיון עסק בניסיון של העסקן להוציא צו מניעה נגד החלטת החסידות, ולמנוע ממנה להשתמש בשטח שהיה תחת ניהולו עבור הקעמפ לבנות. נכון לעכשיו בית המשפט לא הוציא צו המניעה, וביום שני ייערך דיון נוסף בענין.

בעקבות כל זאת הוציאו כאמור כל רבני החסידות כתב חרם נגד העסקן, בו נכתב בין היתר: "ד.ב. הצהיר שבאם ישמע בעצמו רצון הקודש יציית, ולאור הצהרתו, שמע דברים ברורים, וברוב חוצפתו ממשיך במרדו ומנהל מלחמה להחריב להרוס ולקעקע כל היקר והקדוש - כמבזה תלמידי חכמים שאין רפואה למכתו".

חלק מכתב החרם חסר התקדים (צילום מסך)

"על כן", כותבים הרבנים ומוסיפים: "פונים אנו לציבור אנשי שלומינו ולגבאי בתי החסידים בארה"ב ובכל אתר, ומורים להתרחק ממנו ושלא להיות לאיש חלק עמו ועם מעשיו".

"לא להכניסו למוסדות ובתי החסידים דאנשי שלומינו, לא לצרפו למניין ולא לקרותו לעליה לתורה. לא לשוחח עמו מטוב ועד רע, לא לישא וליתן עמו בשום עניין", חותמים כל בכירי רבני החסידות מישראל, במטרה להעניק גיבוי נחשב מרחוק למאבק הפנימי בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר