בחירות 2019

הסרוג הראשון: יאיר פינק מצטרף לאהוד ברק

יאיר (יאיא) פינק עוזב את מפלגת 'העבודה' - בה הוצב במקום השמיני בבחירות האחרונות, ומצטרף למפלגה החדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק (חדשות, פוליטי)

יאיר (יאיא) פינק ( צילום: גילי יערי / Flash90)

יאיר (יאיא) פינק עוזב את מפלגת 'העבודה' ומצטרף למפלגה החדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ויהיה חלק מהרשימה לכנסת ה-22.

פינק, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין בצנחנים ומייסד המיזם החברתי 'לובי 99', התמודד ברשימת 'העבודה' לכנסת ה-21 והגיע למקום השמיני.

פינק, יליד ירושלים, בעל תואר שני במינהל עסקים, כיהן כמנכ"ל עמותת 'שכן טוב' ובכיר בעמותות 'תג מאיר' ו'אופק'- היוזמה להקמת הבנק הקואופרטיבי.

בהודעת המפלדה נאמר כי "יאיא לקח על עצמו להשתלב בבניית המפלגה החדשה ובכתיבת המצע וכן בניווט עבודת הסיעה בכנסת הבאה".

יאיר (יאיא) פינק אמר כי "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין. 70 פנים לתורה ואין לאיש בלעדיות על האתוס הציוני והרעיון היהודי.

"היהדות שלי רודפת שלום, המשפט שמופיע מספר הפעמים הרב ביותר בתורה הוא: 'זכור כי גרים היינו בארץ מצרים', היהדות מקדשת צדק חברתי. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית. פוליטיקה צרה וקטנה הוציאה שם רע ליהדות והרחיקה רבים וטובים מהיהדות. אין סתירה בין ערכי היהדות לדמוקרטיה. מי שמחפש למצוא סתירה בין השניים פועל הלכה למעשה לפגיעה במהותה של המדינה ולחתור תחת ערכי הציונות".

אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אמר: "אני שמח מאוד על הצטרפותו של יאיא. יאיא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון.

"אנחנו באנו לשנות מציאות. הגיע העת להתייצב באומץ ובנחישות ולפתור את בעיות היסוד של החברה הישראלית בכל המישורים. אי אפשר להמשיך ולהוריש לילדנו ונכדינו את תחלואי החברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר