ערב דרמטי

הסיכוי האחרון של רון קובי להישאר בעירייה

מועצת עיריית טבריה תתכנס הערב לישיבה אחרונה בה ינסה ראש העיר רון קובי להעביר את תקציב העירייה ולהימנע מהדחה • קובי בניסיון אחרון להשיג תמיכה חרדית (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית טבריה רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מועצת עיריית טבריה תתכנס הערב (ראשון), בשעה 19:00, לישיבה אחרונה בה ינסה ראש העיר רון קובי להעביר את תקציב העירייה. מדובר בניסיון אחרון, במידה וקובי ייכשל הרי שהוא יקרא למשרד הפנים לשימוע לפני הדחה.

ל"כיכר השבת" נודע כי קובי ביצע בימים האחרונים ניסיון נוסף להגיע לבכירי המפלגות החרדיות, בכדי להשיג את תמיכתם בתקציב העירייה במסגרת פשרות בנושאי השבת ועוד, אך החרדים סרבו.

קובי החליט כי ישיבת המועצה הערב תהיה סגורה לציבור בשל ההפרעות בישיבה הקודמת. קובי הזמין את הציבור לצפות בשידור חי מהישיבה, בבית 'יד לבנים', מה שגרר תגובות נגד וטענות כי הוא פוגע ברגשות המשפחות השכולות.

אמש התבטא קובי בנושא ואמר: "יש לנו ישיבת מועצת עיר, שמנסים לפרק את המועצה, לשלוח אותה הביתה. ומי מנסה לעשות את זה? אריה דרעי!.

"חברי האופוזיציה לא רוצים להעביר תקציב. רוצים שימוע לראש העיר והדחה, כדי לכבוש את העיר ולהפוך אותה חזרה לעיר חרדית. אז זהו, שזה לא יקרה. ואם זה יקרה, נדיח את דרעי מהכנסת".

כפי שדווח ב'כיכר השבת, בימים אלו צפוי לגבש מנכ"ל משרד הפנים חברי ועדת בדיקה שתבחן את תרומתו של ראש העיר לאי אישור התקציב ומנגד תבחן את פעילות חברי המועצה.

הוועדה תשמע עדויות, בין היתר של אנשי מקצוע, חברי המועצה וראש העיר עצמו וצפויה לסיים את עבודתה ובדיקתה בתוך שבועיים. בתום 14 יום, רשאי מנכ"ל משרד הפנים, להאריך את פרק זמן העבודה של הוועדה באם לא תגיע למסקנות עד אז.

חברי הועדה ייבדקו את התנהלותו של רון קובי מול חברי המועצה, עובדי העירייה והתושבים, ובעיקר מה הן הסיבות שהוא לא הצליח לאשר את התקציב לשנה הקרובה.

בתום עבודתה צפויה הוועדה להמליץ האם להדיח את קובי או להשאירו בתפקידו ולהסתפק בפיזור המועצה. לאחר קבלת הדו"ח, יוזמן קובי לשימוע אצל שר הפנים.

במידה ויוחלט על הפסקת כהונתו של קובי, תמונה ועדה קרואה שתיטול את תפקידי חברי המועצה וראש הרשות ומנהל השלטון המקומי הוא זה שיכין רשימת מועמדים למילוי התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר