תקיפת הילדה

"זה תיק מורכב" עדכן הקצין - אך הקצינים לא שמו לב

לאחר ביטול כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, על תקיפת הילדה החרדית, הוטחה ביקורת במחוז ש"י, אך פרוטוקול שנחשף ב'ידיעות' מגלה - כך הפיקוד הבכיר לא שב לב לפרשה (בארץ)

קטוסה בעת שחרורו מהמעצר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חקירת הפרשה המטלטלת של התקיפה האכזרית שעברה הילדה החרדית בת ה-7 ביישוב בבנימין שבשל האופן בו בוצעה הביאה לביטול כתב האישום נגד החשוד מחמוד קטוסה, מתבררת ככשל משטרתי מתמשך.

לפי החשיפה של אלי סניור הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות', ועדת הבדיקה לבחינת המחדלים בחקירת הפשרה, עוד לא החלה בעבודתה, אך בנתיים מתברר כי המטה הארצי עודכן בפרטי המקרה עוד בראשיתו אך לא אחז את מימדי הסיפור.

מאז שקטוסה שוחרר ממעצר לאחר שכתב האישום נגדו בוטל, הופנתה ביקורת חריפה כלפי מחוז יהודה ושומרון במשטרה, שם התנהלה החקירה. צמרת המשטרה התוודעה למקרה רק יומיים אחרי הגשת כתב האישום, כשראש אגף החקירות, ניצב גדי סיסו, כינס ישיבת חירום והחליט להחזיר את החקירה לימ"ר ש"י.

אלא שלפי הדיווח של אלי סניור ב'ידיעות', פרוטוקול שהגיע לידיו חושף כי כשלושה שבועות קודם להגשת כתב האישום, כשהחקירה היתה סמויה ובעיצומה, קצין החקירות של מחוז ש"י דיווח על החקירה למטה הארצי ולחטיבת החקירות במשטרה, אלא ששם, כפי הנראה, לא הבחינו בעוצמת הפרשה והטיפול נשאר בידי מחוז ש"י.

ראש חטיבת החקירות במשטרה, תת ניצב דודו בואני, כינס באותו יום את כל קציני החקירות של המחוזות ל"שיחת ויעוד" - שיחת ועידה בין קצינים בדרגת ניצב-משנה הממונים על החקירות המתנהלות בכל המחוזות ברחבי הארץ, במטה הארצי וביחידות להב. ב'שיחת ויעוד', מציגים הקצינים את החקירות הרגישות ודנים יחד בפתרונות.

לפי הדיווח של אלי סניור ב'ידיעות', קצין החקירות של מחוז ש"י, נצ"מ דוד אוסמו, סיפר באותה שיחה על חקירת תקיפת הילדה בת השבע ביישוב בבנימין ועדכן כי מדובר בחשוד פלסטיני ושמדובר ב"תיק מורכב מאוד", כשבהמשך השיחה עם הקצינים וראש חטיבת החקירות הוא תיאר את פעולות החקירה שנעשו.

אך למרות זאת - והדברים אף תועדו בפרוטוקול השיחה - אף קצין לא שם לב לנפיצות הפרשה, לא הוצעה עזרה או שילוב של כוחות מיוחדים יותר וכן לא הועלתה הצעה לקיים ישיבה במטה הארצי אל החקירה.

גורם בכיר המעורה בחקירה אמר ל'ידיעות אחרונות' כי "זה עוול להפיל את התיק רק על המחוז ולהגיד שבמטה הארצי לא ידעו. קצין החקירות של מחוז ש"י עידכן על החקירה בפורום של קצינים רבים ובכירים אבל אף אחד לא עשה כלום. בדק הבית צריך להתחיל מלמעלה, מהמטה הארצי".

מהמשטרה נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "חקירת המקרה עודנה מתנהלת בימים אלו תוך ביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות ובמטרה להגיע לחקר האמת. לעניין הטיפול בתיק, כפי שהובהר פעמים רבות, סוכם בין הפרקליט הצבאי הראשי לראש אח"מ במשטרה כי לאחר סיום החקירה ייערך הליך בחינה ביחס לאופן הטיפול בתיק, הכל במטרה להפיק את כלל הלקחים הנדרשים וליישמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר