הרמטכ"ל החליט

תפקיד קרבי משמעותי: תא"ל עופר וינטר קודם

עופר וינטר, קצין כריזמטי שנחשב לחובש הכיפה הבכיר ביותר כיום בצה"ל, ישמש כמפקד עוצבת האש - קידום קרבי ראשון, לאחר תקופת הקפאה שהחלה בעקבות 'האיגרת הדתית' ששיגר (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תת אלוף עופר וינטר (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הודיע היום (שני), בסיומו של דיון שיבוצים, על קידומם של מספר קצינים בצה"ל, בהן תת-אלוף עופר וינטר, מזכירו הצבאי של שר הביטחון בנימין נתניהו.

וינטר, קצין כריזמטי שנחשב לחובש הכיפה הבכיר ביותר כיום בצה"ל, ישמש כמפקד עוצבת האש - האוגדה שתחת פיקודה נמצאות חטיבת הצנחנים וחטיבת הקומנדו.

ראש הממשלה נתניהו, שוינטר משמש כמזכירו הצבאי בתפקידו כשר הביטחון, צייץ: "ברכות למזכירי הצבאי כשר הביטחון, תא”ל עופר וינטר, למינויו למפקד אוגדת ‘עוצבת האש’. עופר, תוביל אותם לניצחון. בהצלחה".

בעבר סערו הרוחות בציונות הדתית סביב וינטר, לאחר שהרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט סירב שוב ושוב לקדם אותו, למעט תפקידי מטה כמו רמ"ט פיקוד מרכז.

כזכור, וינטר שפיקד על חטיבת גבעתי בין היתר במבצע 'צוק איתן' לפני ארבע שנים והוביל אותה להישגים מבצעיים רבים בשה הקרב ברצועת עזה, ספג ביקורת רבה מצד שמאל של המפה הפוליטית לאחר שהואשם על ידם ב"הדתה" בצבא, זאת בשל איגרת שכתב לחייליו.

פעילות 'גבעתי' בפיקודו של וינטר, ב'צוק איתן' (צילום: דובר צה"ל)

"ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף, אלוקי מערכות ישראל", כתב וינטר. "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך".

בשל כך בין היתר הוקפא לאחר הלחימה קידומו של וינטר מדרגת אלוף משנה לדרגת תת אלוף, והוא נשלח ללימודים במכללה צבאית. רק בהמשך הוא מונה לתפקיד מטה, כאמור בפיקוד מרכז, ולאחר מכן מונה למזכיר הצבאי של שר הביטחון.

בדש"ב (דיון שיבוצים) היום, מלבד קידומו של וינטר, הוחלט גם על הקידומים הבאים: תא"ל נמרוד אלוני, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ולשעבר מח"ט הצנחנים, יפקד על אוגדת עזה, תא"ל יניב אלאלוף, מפקד עוצבת סיני ולשעבר מפקד בה"ד 1, יפקד על אוגדת יהודה ושומרון ותא"ל ירון פינקלמן, המפקד הנוכחי של עוצבת האש, ימונה לתפקיד ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר