בשיתוף מייקרוסופט ונטלי

סטודנטיות לוסטיג פיתחו אפליקציה מצילת חיים

הסטודנטיות של קמפוס לוסטיג פיתחו אפליקציה מצילת חיים לחולי סכרת בהאקתון שנערך בשיתוף עם ענקית הטכנולוגיה Microsoft וחברת נטלי לשירותי רפואה (חדשות טנולוגיה, שיווקי)

השופטים התרשמו מהפתרונות הטכנולוגיים של הסטודנטיות (צילום: המרכז האקדמי לב)

חולים המתמודדים עם מחלת הסכרת צריכים להזריק לעצמם כמות אינסולין מדויקת שתאזן את רמת הסוכר בדמם ותמנע מהם להגיע חלילה למצבי חירום רפואיים. אך למרות שחוסר איזון ברמת האינסולין של חולי סכרת נגרם מכמה סיבות כמו טמפרטורת הגוף ולחץ הדם, הגורם היחיד שאותו בודק החולה לפי הזרקת האינסולין הוא רק כמות הקלוריות. בפועל, מינון האינסולין לא מדויק ולא מביא בחשבון את הפרמטרים הנוספים, אך חוסר הדיוק עלול לסכן את חיי החולה. הסטודנטיות החרדיות של קמפוס לוסטיג בהאקתון (מירוץ טכנולוגיה קצוב בזמן) התמודדו עם האתגר שמעסיק היום את העולם הרפואי, כדי לפתח מענה מבוסס טכנולוגיה לבעיה שיאפשר לחולה להגיע למינון האינסולין האופטימאלי עבורו.

במהלך היום, ועם הרבה אנרגיה ורצון להצליח, עמלו הסטודנטיות על פיתוח הפתרונות הטכנולוגיים משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב. קבוצה אחת פיתחה אפליקציה חברתית המרכזת את כל צורכי הקשיש במקום אחד, קבוצה נוספת פיתחה רשת חברתית לקשישים ולמתנדביהם המותאמת למשתמשים מבוגרים. קבוצה שלישית פיתחה ממשק לזיהוי מוקדם של סכרת בהתאם לסימפטומים נפוצים. אחת הקבוצות פיתחה ממשק קולי המזהה מצבי חירום רפואיים ומציג פתרונות כולל הפניה לקבלת עזרה. קבוצה חמישית פיתחה ממשק לחיזוי עומסים במוקדים רפואיים ובמוקדי חרום. וקבוצה שישית פיתחה כאמור את האפליקציה למדידת כמות האינסולין בדם. השופטים שהתרשמו מן הפתרונות הטכנולוגיים של הסטודנטיות הכריזו על הקבוצה שפיתחה את האלגוריתם לחישוב מדויק של האינסולין כעל הקבוצה הזוכה.

ההאקתון של קמפוס לוסטיג במרכז האקדמי לב, שיצא אל הפועל בשיתוף עם חברת הענק העולמית Microsoft , חברת נטלי למתן שירותי רפואה בשילוב פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וחברת קמא-טק לשילוב חרדים בהייטק, התקיים במתחם Microsoft for startups בתל אביב והתחרו בו עשרות סטודנטיות בחוג למדעי המחשב בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב. ההאקתון נולד במסגרת המאמצים הנעשים בקמפוס לוסטיג, המכשיר כ-20 שנה סטודנטיות חרדיות במקצועות מבוקשים במשק, כדי לחבר בין הלימודים לדרישות התעשייה, תוך שימת דגש והקפדה מיוחדת על עבודה המותאמת לאורח החיים של האישה החרדית.

כהכנה לקראת ההאקתון, סיפקה הנהלת קמפוס לוסטיג לסטודנטיות את כל הכלים הנדרשים על מנת לעמוד באתגר. כדי שיכירו מקרוב את עולם התוכן שבו יעסוק ההאקתון, סיירו הסטודנטיות בין השאר בחברת נטלי שסיפקה את האתגרים הרפואיים. בנוסף, לצורך העשרה בטכנולוגיות אפשריות כגון Azure, AI,ML, התקיימו סדנאות הכנה והעשרה מטעם חברת מייקרוסופט, ומפגש עם אנשי HR של Microsoft. עובדיMicrosoft שימשו גם כמנטורים וליוו את עבודת הסטודנטיות במהלך ההאקתון מבחינה מקצועית.

בשלב הצגת הפרויקטים והשיפוט נכחו בכירי השותפים בפרויקט: רקטור המרכז האקדמי לב פרופ' קנת הוכברג, ראש קמפוס לוסטיג הרב צבי שרייבר, גב' פנינה וייס CTOשל Microsoft for startups שליוותה את כל מהלך ההאקתון באופן אישי. מנכ"ל קמא-טק משה פרידמן. בצוות השופטים השתתפו: מר עמי לוטבק, CTO של מו"פ Microsoft, הראש האקדמי של קמפוס לוסטיג ד"ר אריה טייטלבוים, גב' מורן חביב מנהלת פרויקטים בצוות האינקובציה במשרד ה CTO, ומר אוהד שקד מנהל המוקדים של חברת נטלי.

מנהל המוקדים בנטלי אוהד שקד, שהכריז על הקבוצה הזוכה, הסביר כי כלל הפרוייקטים היו ברמה גבוהה וציין כי היה קושי לבחור את הפרויקט הטוב ביותר. הוא הוסיף כי גלום בפרויקטים פוטנציאל להמשך פיתוח בשוק העסקי. לדבריו הצטרפו גם גב' פנינה וייס, CTO של Microsoft for startups וגב' מורן חביב מנהלת פרויקטים בצוות האינקובציה במשרד ה CTO שציינו לשבח את הרצינות, ההשקעה וההתמדה של כלל הקבוצות שבאו לידי ביטוי ברמת הפרוייקטים וביצירתיות שלהם, והוסיפו כי הן מקוות לראות את הסטודנטיות בקרוב כחלק מצוות עובדי Microsoft.

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק וראש החוג למדעי המחשב פרופ' דן בוכניק שמעו במהלך היום מהסטודנטיות על האתגרים איתן הן מתמודדות והתקדמות הפרוייקטים. לדברי פרופ' סוקניק: "בעוד בכל העולם המערבי פחות מ-20% מהסטודנטיות למדעי המחשב הן נשים, כולל במדינות כמו ארצות הברית וצרפת, במרכז האקדמי לב 53% הן נשים, רובן חרדיות. נשות המגזר החרדי מבינות כי הדרך להתפרנס בכבוד עוברת דרך מקצועות העתיד: עולם ההייטק והטכנולוגיה. פיתוחים כמו אלה שראינו כאן ופיתוחים נוספים שהסטודנטיות יבצעו במהלך חייהן המקצועיים יסייעו להציל חיים ולשנות לטובה את אורח חייהם של אנשים רבים".

ראש קמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב הרב צבי שרייבר ציין כי: "שיתוף הפעולה המיוחד איפשר לסטודנטיות להתנסות עוד במהלך הלימודים האקדמיים באתגרים אמיתיים שאיתם הן יתמודדו בעתיד בתעשייה. המשימה של קמפוס לוסטיג היא לאפשר לסטודנטיות חרדיות ללמוד את המקצועות הנמצאים בחזית ההייטק ולהשתלב בשוק העבודה המתקדם ביותר תוך כדי שמירה על הזהות החרדית שלהן. לשמחתי הבוגרות שלנו נחטפות בשוק, המעסיקים מחפשים את הראש החרדי ואת האיכות שהעובדת החרדית מביאה לחברה".

בימים אלו מתבצע רישום למכון לוסטיג לקראת שנה"ל הבאה, כנסו>>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר