הותר לפרסום

לראשונה: שר החוץ הישראלי ביקר באבו דאבי

השר ישראל כץ המריא לאבו דאבי במסגרת וועידה של האו"ם, כאשר מדובר בנסיעה ראשונה של שר בכיר למדינה ערבית מיד לאחר ועידת בחריין. "זו עליית מדרגה משמעותית", אמר כץ (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

במסגרת ועידת האו"ם לענייני סביבה שנערך באבו דאבי, הגיע לבקר במדינה הערבית שר החוץ הישראלי, ישראל כ"ץ - כך הותר היום (שני) לפרסם.

במהלך הנסיעה, נפגש כ"ץ עם גורם בכיר באיחוד האמירויות, כמו גם עם מזכ"ל האו"ם, בפניו העלה את נושא השבויים והנעדרים הישראליים.

בפגישה עם הגורם המקומי נידונו ההיבטים האזוריים והיחסים בין המדינות. הצורך להתמודד מול איומי איראן בנושאי הגרעין, פיתוח הטילים והתמיכה בטרור האזורי והאלימות שמפעילה איראן נגד האינטרסים האזוריים.

כמו כן נידונה הפעילות המשותפת לקידום הקשרים הכלכליים בין המדינות בתחומים שונים, כמו טכנולוגיה מתקדמת, אנרגיה, חקלאות ומים.

במסגרת זו, הציג השר כ"ץ הציג את יוזמת "המסילות לשלום אזורי" לחיבור כלכלי ואסטרטגי של סעודיה ומדינות המפרץ, דרך ירדן, לרשת הרכבות הישראלית ולנמלי חיפה בים התיכון.

בסיום הביקור אמר השר: "אני נרגש לעמוד כאן באבו דאבי ולייצג את האינטרסים של מדינת ישראל מול מדינות המפרץ הערביות. זוהי עליית מדרגה משמעותית בקשר בין ישראל לבין מדינות האזור".

"אמשיך לפעול ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את מדיניות הנורמליזציה מתוך עוצמה שאנחנו מובילים, המבוססת על יכולותיה של ישראל, הן בתחומי הביטחון והמודיעין והן בתחומים האזרחיים השונים. אני רואה בזה את אחד האתגרים המרכזיים בתפקידי כשר החוץ ובכוונתי להמשיך ולהוביל מדיניות זו גם בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר