מעקב 'כיכר'

התרגיל: הישיבות האשכנזיות - ללא ספרדים

הורים לבחורים ספרדים טוענים כי היוזמה לדחיית הרישום לישיבות הספרדיות, בעוד ברבים מהישיבות האשכנזיות הרישום הסתיים, הוביל לאפליית הבחורים הספרדים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

האם הישיבות האשכנזיות סגרו את הרישום לפני כשבועיים כדי שלא ייאלצו לקבל בחורים ספרדים לשורות הישיבה? כבר לפחות עולה מטענות שהגיעו ל'כיכר השבת'.

הרב י.מ. - אבא לבן ישיבה הלומד בישיבה קטנה ספרדית טוען, "זה פשוט לא יאמן, כולנו בני ערובה לאשכנזים שעשו לנו את 'תרגיל המאה'. ראשי הישיבות האשכנזיות שבחנו כבר לפני שבועיים בניגוד לעמדת גדולי ישראל - יזמו שאנחנו, הספרדים, נציית באופן מוחלט לתקנות, ואילו הם כבר סגרו את הרישום".

עוד הורה ספרדי מוסיף ואומר ל'כיכר': "מדובר חד וחלק בתרגיל, ובושה שלא קלטנו את זה עד עכשיו. כל השנים, הבחורים הטובים בישיבות הקטנות הספרדיות היו נבחנים לישיבות האשכנזיות הטובות וחלקם מתקבלים. השנה בגלל אותו תרגיל הישיבות הספרדיות לא שולחות את הבחורים להיבחן, ובינתיים ראשי הישיבות האשכנזיות כבר סגרו את הרישום".

"כלומר, שהטובים שלמדו בישיבות ספרדיות והתכוונו ללכת להיבחן לישיבות אשכנזיות - נדפקו. השנה הישיבות האשכנזיות קיבלו ספרדים רק מישיבות קטנות אשכנזיות ולא מישיבות ספרדיות שמופלות לרעה".

האבא הוסיף, "לדעתי הכל מתוכנן, זהו טריק נגד הספרדים. חבל ששיתפנו פעולה עם זה. הישיבות האשכנזיות, אפילו ליגה ב', כבר לא יקבלו למבחן בשלב הזה".

אחד הרשמים המובילים בישיבות האשכנזיות מספר ל'כיכר': "כמעט כל הישיבות האשכנזיות פרצו את הגדר של גדולי ישראל וסגרו את הרישום מזמן . להזכירכם התאריך המקורי של המבחנים שנקבעו ע"י גדולי ישראל זה אחרי כ' תמוז, היום (שלישי) אנחנו נמצאים כבר בר"ח תמוז ורוב רובם של הישיבות החשובות סגרו כבר את דלתותיהם ואין באפשרותם לקבל בחורים נוספים".

הרשם מפרט את שמות הישיבות המובילות שכבר לא מקבלות בחורים נוספים ומוסיף: "הכאב הגדול הוא, שרק הספרדים ששמעו לגדולי ישראל ולא התחילו עדיין את הבחינות אין להם אפשרות להתקבל לישיבות החשובות. עולם התורה הספרדי כל שנה נלחם בקושי רב להכניס לישיבות אשכנזיות".

לסיכום אומר הרשם, כי "השנה יהיה קשה להם עשרת מונים וכמעט בלתי אפשרי. הישיבות הספרדיות שלוחמות בקושי רב על התופעה שכל טובי הבחורים הספרדים מעדיפים ישיבות אשכנזיות הם גרמו למצב הזה בתחכום רב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר