אנרכיה ברחובות

מחאת האתיופים: מפגינים קפצו על רכב, שוטרים פצועים

המחאה על מותו של סלמון טקה, הפכה לאלימה במיוחד כאשר מפגינים קפצו על רכבים שנסעו על הכבישים בהם הפגינו והיכו עוברי אורח שהעירו להם על חסימות הכבישים לשעות רבות • צפו (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: אנשי הדממה בטלגרם)

חסימות כבישים, עימותים בין המפגינים לבין שוטרים ולבין עוברי אורח, שריפות פחים וכלי רכב ואלימות רבה: זו תמונת המצב כעת (שלישי) ברחובות ישראל בשל הפגנת בני העדה האתיופית.

המפגינים מוחים על הירי לעבר סלמון טקה, צעיר בן העדה, שנהרג כתוצאה מירי של שוטר שהיה בלבוש אזרחי. השוטר טוען כי מדובר היה בהגנה עצמית.

המחאה הפכה עד מהרה לאלימה, כאשר מעבר לחסימות הכבישים, החלו המפגינים גם ליידות אבנים ובקבוקי תבערה, כאשר חלק מהמפגינים - רעולי פנים.

נהג רכב שנסע סמוך לקריית הממשלה בתל אביב, והחליט להמשיך בנסיעה למרות המפגינים, הותקף באלימות רבה.

בתיעוד ניתן לראות כיצד המפגינים מזנקים על הרכב תוך כדי שהם בועטים בו, מנפצים את שמשות הרכב ומיידים אבנים לעברו.

לפי ההערכות, למעלה מחמישים אלף נהגים תקועים ברכביהם בפקקי הענק בעקבות מחאת האתיופים, כאשר המפגינים צועקים: "דם האתיופים אינו הפקר".

כמה מפגינים אמרו לחדשות 12, כי ההפגנות הערב צפויות להיות אלימות. "מיצינו בכל הדרכים הממלכתיות והמנומסות להשמיע את הזעקה שלנו. אל תתפלאו אם תראו מעשים קיצוניים".

בחברת נתיבי ישראל מעריכים כי גם לאחר סיום ההפגנות, יידרשו כשעתיים להכשיר את כלל הכבישים לנסיעה בטוחה, זאת עקב המפגעים הרבים שנגרמו כתוצאה מההפגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר