עשרות פצועים ועצורים

מהומות יוצאי אתיופיה: שעות של אלימות הסתיימו בלילה

מחאת קהילת יוצאי אתיופיה עקב הירי בסלומון טקה, שנמשכה שעות ארוכות בעשרות צמתים ברחבי הארץ וכללה אלימות רבה וונלדיזם, הסתיימה רק במהלך הלילה בפעילות משטרתית מקיפה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

שעות ארוכות של אלימות וונדליזם, פגיעה בשוטרים וברכוש - במסגרת מחאת קהילת יוצאי אתיופיה עקב הירי של השוטר בסלומון טקה, הסתיימו רק במהלך הלילה (רביעי) בתום פעילות משטרתית מקיפה. במהלך המחאה האלימה נפצעו 83 בני אדם, רובם באורח קל, וכ-60 מפגינים נעצרו.

(צילום: דוברות המשטרה)

המפגינים, שהתפרעו בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, שרפו מכוניות, הזיקו לרכוש, ניפצו שמשות של ניידות משטרה רבות, הפכו ניידות ואף הציתו את חלקן.

דובר מד"א, זכי הלר עדכן הבוקר כי החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 83 נפגעים, בהם: 47 שוטרים, 26 מפגינים, 9 עוברי אורח ו-1 כבאי. 5 מהנפגעים פונו במצב בינוני והשאר מצבם קל. בנוסף טיפלו צוותי מד"א באזרחים שנתקעו במשך שעות בפקקים ונזקקו לעזרה.

במהלך ההפגנות ניזוקו מיידויי אבנים 6 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א וכן 4 אופנועי חירום של מד"א.

מבית החולים 'שמיר - אסף הרופא' נמסר כי לבית החולים הגיעו 10 פצועים בעקבות המהומות בכביש 431, סמוך לצומת רמלה, 9 שוחררו לביתם ו-1 עדיין נמצא בבדיקות.

מבית החולים 'ברזילי' נמסר כי במהלך הלילה הגיעו לבית החולים 37 מטופלים שסובלים מחבלות קלות מההפגנה בקסטינה. 4 מפגינים והיתר שוטרים. מלבד אחד שנשאר להשגחה כולם טופלו ושוחררו.

מבית החולים 'לניאדו' נמסר כי במהלך הלילה הגיעו למחלקה לרפואה דחופה מספר פצועים, כתוצאה מההפגנות. בין הפצועים הגיע גבר כבן 40 לא מזוהה, תחת השפעת אלכוהול הסובל מדימום מוחי - לאחר ייצוב מצבו הועבר להמשך טיפול בבית החולים בלינסון. בנוסף הגיע גבר שככל הנראה ספג ירי מכדור גומי וכתוצאה מכך נשברה לסתו - מאושפז כעת בטיפול נמרץ, בהכרה מלאה, מצבו יציב. שאר הפצועים סובלים מפציעות טראומה קלות.

עשרות מפגינים הזיקו לכל ניידות המשטרה שחנו בתחנת המשטרה בקריית מלאכי, כאשר השוטרים משום מה לא נכחו במקום.

כמו כן, הציתו המפגינים רכב, בצומת עזריאלי בתל אביב, שנהג הרכב חולץ על-ידי השטרים לאחר שהמפגינים רגמו אותו באבנים, קפצו עליו והלמו בו באגרופים ובעיטות. המשטרה דיווחה כי עצרה גבר בן 27 מנתניה, בחשד להצתת הרכב.

הרכב שהוצת בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

המפגינים מנעו מכבאית להתקרב לכיבוי הרכב הבוער, יידו אבנים ומוטות לעבר הכבאית, גרמו לנזק וכן פגעו בכבאים ומנעו הגעתם לעבר הרכב. כוחות משטרה גדולים ובכללם פרשים, שהגיעו למקום, הותקפו אף הם באמצעות אבנים, ו-4 שוטרים נפצעו ונזקקו לקבלת טיפול רפואי.

הכבאית שהותקפה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)
הכבאית שהותקפה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

בכביש 60 סמוך לצומת הקאנטרי בעפולה, כ-300 מתפרעים חסמו את הצומת, הציתו את החורש בצד הכביש ויידו אבנים לעבר השוטרים. שוטר שנפגע מאבנים בפלג גופו העליון וברגלו, נפל, ולאחר שהמתפרעים רצו לכיוונו, ביצע השוטר ירי באוויר. המפגינים נמלטו והשוטר חולץ על ידי השוטרים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

במהלך שעות המחאה המשטרה אפשרה למפגינים להתפרע ולנהוג ככל העולה על רוחם, וכך בכל אזורי ההפגנות ברחבי הארץ נראו נזקים רבים לרכוש. אך לאחר שעות של מחאה שיצאה משליטה, בהוראת מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, נכנסה המשטרה לפעולה ותוך שימוש ברימוני הלם, בפרשים ובמכת"זיות, פיזרה את מוקדי ההפגנות, בפעילות שנמשכה אל תוך הלילה.

נתיבי איילון בתל אביב נפתחו לתנועה לאחר חמש שעות של חסימה. צומת עזריאלי נפתח תנועה רק בחצות הלילה.

(צילום וידאו: אנשי הדממה בטלגרם; תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

בהפגנה האלימה בקריית אתא נעצרו 20 מפגינים. 12 שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי, בהם שוטר שאיבד את ההכרה לאחר שאבן פגעה בראשו. באזור אולגה נעצרו 12 מפגינים בגין התפרעות אלימה והפרת הסדר הציבורי. בירושלים מאות מפגינים חסמו את הכניסה לעיר במשך שעות ארוכות, שני קציני משטרה נפצעו, המשטרה עצרה 15 חשודים.

בראשון לציון שוטר נפצע באורח בינוני לאחר שנפגע מאבן בחזהו. בפתח תקווה יידו המפגינים בקבוק תבערה לעבר כוחות המשטרה וכן יידו אבנים לעבר אוטובוס ושמשותיו נופצו, ובגדרה שלושה שוטרים נפצעו מידוי אבנים. בדרום הארץ נערכו גם כן הפגנות במספר מוקדים, בעיקר באשדוד, בנתיבות ובקריית מלאכי. 8 שוטרים נפצעו כתוצאה מידוי אבנים ואלימות המפגינים. 12 חשודים נעצרו.

לאחר שעות של מחאה, פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו אל המפגינים ואמר: "אני יודע שיש בעיות שעוד צריך לפתור, עמלנו קשה וצריך לעמול עוד כדי לפתור אותן. אבל אני מבקש מכם דבר אחד - הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים. אני מבקש מכם, נפתור את הבעיות יחד תוך כדי כיבוד החוק".

פניית רוה"מ נתניהו למפגינים

נתניהו הוסיף ואמר: "כולנו מתאבלים על מותו הטרגי של הנער סלומון טקה. אנו מחבקים את המשפחה, אנו מחבקים את העדה האתיופית. היא יקרה לי, היא יקרה לנו. אלה לא מילים בעלמא".

המשטרה פרסמה הודעה בה נאמר כי "במהלך היומיים האחרונים, משטרת ישראל איפשרה למפגינים את חופש המחאה והביטוי במספר מוקדים ברחבי הארץ תוך הכלה וגילוי איפוק רב מצדם של השוטרים. המשטרה ניהלה שיח רציף ונקטה במאמצי הידברות ממושכים במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש.

"לאור מעשי אלימות הקשים מצד מפגינים רבים, שהובילו לפציעתם של עשרות שוטרים במהלך היממה האחרונה ולפגיעה בסמלי שלטון, הנחה מ"מ מפכ"ל ניצב מוטי כהן, לא לאפשר כל גילוי אלימות ולפעול בתקיפות כנגד מפירי הסדר ופורעי חוק. בהתאם, המשטרה פועלת כעת לפזר את המפגינים ולהפסיק את האלימות תוך שימוש בכוח ובמטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר