פרשים, רימונים ועימותים

111 שוטרים נפצעו ו-136 נעצרו במחאת האתיופים • תיעוד

המשטרה מציגה סיכום ביניים של מהומות יוצאי אתיופיה, שהחלו שלשום והגיעו לשיאם אתמול, בהן נפצעו 111 שוטרים ונעצרו 136 חשודים. צפו בתיעוד המשטרתי מהעימותים והמהומות (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

111 שוטרים נפצעו ו-136 חשודים נעצרו עד כה במסגרת מחאת קהילת יוצאי אתיופיה, שהחלה שלשום והגיעה אתמול לשיאים חדשים, בעקבות הירי של השוטר בסלומון טקה.

במשטרה מציינים הבוקר (רביעי) כי במהלך הלילה המשיכו מחאות אלימות על ידי אלפי מתפרעים במוקדים רבים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, בצמתים, כבישים ראשיים, בתוך הערים ומול תחנות המשטרה.

מאז שלשום בלילה במהלך ההתפרעויות האלימות, נפצעו 111 שוטרים כתוצאה מתקיפתם, זריקות אבנים, ידוי חפצים ובקבוקי תבערה. במשטרה מציינים כי מרבית השוטרים טופלו בשטח.

המשטרה עצרה עד כה 136 חשודים בגין תקיפות שוטרים, ונדליזם והפרה בוטה של הסדר הציבורי.

ההפגנה בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה מציינים עוד כי "במשך שעות ארוכות, משטרת ישראל אפשרה למפגינים את חופש המחאה והביטוי במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, תוך הכלה וגילוי איפוק רב מצדם של השוטרים. במקביל המשטרה ניהלה שיח רציף ונקטה במאמצי הידברות ממושכים במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש.

"ביומיים האחרונים אנו עדים למעשי אלימות קשים מאוד מצד המפגינים, פגיעה בסמלי שלטון, ונדליזם, הצתות, ידויי בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים לעבר הכוחות, שהובילו לפציעתם של למעלה ממאה שוטרים ולגרימת נזק לרכוש משטרתי ואזרחי".

במשטרה מבהירים: "אנו קוראים למפגינים - כן למחאה לא לאלימות. נפעל בתקיפות להפסיק את האלימות תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך על מנת להשיב את הסדר על כנו".

דובר מד"א, זכי הלר עדכן הבוקר כי החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 83 נפגעים, בהם: 47 שוטרים, 26 מפגינים, 9 עוברי אורח ו-1 כבאי. 5 מהנפגעים פונו במצב בינוני והשאר מצבם קל. בנוסף טיפלו צוותי מד"א באזרחים שנתקעו במשך שעות בפקקים ונזקקו לעזרה.

במהלך ההפגנות ניזוקו מיידויי אבנים 6 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א וכן 4 אופנועי חירום של מד"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר