יחס מחבק

כך "כבשו" האתיופים את השערים החרדים

לצד הביקורת על האנרכיה והמהומות, ארבעת הביטאונים החרדיים - המודיע, יתד נאמן, המבשר והפלס, מעניקים חיבוק לבני העדה האתיופית ולמחאתם הסוערת. סיקור (עיתונות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המחאה האתיופית, אתמול (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ההפגנות האלימות של קהילת יוצאי אתיופיה, שהביאו אמש (שלישי) לשיבושים גדולים בתנועה ברחבי הארץ, "כובשים" הבוקר את שערי העיתונים בתקשורת הכללית כמו גם זו החרדית.

מטבע הדברים, העיתונות החרדית מקדישה הבוקר את הכותרות הראשיות והדיווחים המרכזיים לפרשת הרג הצעיר האתיופי והמחאות האלימות שפרצו בעקבות כך.

אלא שמעניין לראות את היחס המחבק של התקשורת החרדית ברובה להפגנות ולעדה האיופית בישראל, זאת לצד ביקורת על הדרך האלימה בה נהגו המפגינים.

ביטאון 'המודיע' בכותרת בעמוד הראשי: "חסימות, עצורים ופצועים בהפגנות יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ שיצאו משליטה".

העיתון אף הקדיש מאמר מערכת בו חיבק את המפגינים. "המציאות הזו ככל שהיא עגומה, ככל שהיא משבשת, ככל שאי אפשר להסכים עמה, התקבלה בתחילת האירועים במידה מסוימת של השלמה, שכן קיימת הבנה שיש בסיס למחאה וחייבים לתת למוחים לפרוק את כעסם", נכתב במאמר.

הביטאון 'יתד נאמן' הקדיש אף הוא כותרת בעמוד הראשי בצבע אדום: "זעם ברחובות, מדינה חסומה".

הגדילו לעשות בעיתון והקדישו שני עמודים בתחילת העיתון לסיקור ההפגנות תחת הכותרת: "אנרכיה במחאת יוצאי אתיופיה: חסימות כבישים ועימותים עם נהגים וכוחות משטרה".

ביטאון 'המבשר' אף הוא יצא בכותרת ראשית: "מדינה במצור הפגנות זעם אלימות וחסימות צירים ראשיים במחאה על הריגת הצעיר מיוצאי אתיופיה".

במאמר מערכת נכתב: "זעם מובן נגד משטרת ישראל. זעמם של עולי אתיופיה מובן ועם זאת אי אפשר להסכים להפגנות משולחות הרסן".

בביטאון 'הפלס' של 'הפלג הירושלמי' התעלמו בעמוד הראשי מהפגנות האתיופים ובחרו להקדיש את עמוד השער להפגנות נגד מעצרו של התלמיד העריק אתמול ברחובות ירושלים. "על משמר היהדות בכל העוצמה והנחישות. אלפים רבים במחאה אדירה ומרשימה נגד השלכתו לכלא של בן עליה", נכתב בכותרת הראשית.

בעמוד 5 הקדיש העיתון סיקור להפגנת האתיופים: "ברחבי הארץ נמשכו המהומות ההפגנות הסוערות הבערות הצמיגים וחסימות הכבישים של יוצאי אתיופיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר