במכתב פומבי

עשרות רבנים נגד איילת שקד בראשות מפלגה דת"לית: "מסר חינוכי"

במכתב חריג שמתפרסם היום, יוצאים עשרות רבנים מהציונות הדתית, בהם בכירים, נגד הרעיון למנות את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד - החילונית - לראשות 'איחוד הימין' (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איילת שקקד (צילום: Flash90)

עשרות מרבני הציונות הדתית מביעים היום (רביעי) בכתב את עמדתם הנחרצת נגד אפשרות שאישה חילונית, כמו איילת שקד, תעמוד בראשות איחוד תנועות הימין בבחירות הקרובות לכנסת.

הרקע למכתב החריג, הוא הדיון המתנהל בשאילה מי יעמוד בראש סיעות הימין המאוחדות, ודעתם של הרבנים כי רק אדם שומר תורה ומצוות יכול להחזיק בתפקיד כה משמעותי.

על מסמך 'גילוי הדעת' חתומים עשרות רבנים מהציבור הדתי לאומי, בהם ראש ישיבת עטרת כהנים הרב שלמה אבינר, הרב דוד חי הכהן והרב שמואל אליהו חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של העיר צפת.

הרב שמואל אליהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

וכך בין היתר כותבים עשרות הרבנים: "אנו מחזקים את ידיו של הרב רפי פרץ בעמדתו שבראש המפלגה הדתית לאומית חייב לעמוד יהודי ירא שמים ששומר תורה ומצוות. אין זו סוגיה פרסונלית, אלא סוגיה ערכית ציבורית של שימת נושא יהדותה של מדינת ישראל כנושא המרכזי של המפלגה הדתית לאומית".

הרבנים מדגישים, כי "בהרכב הרשימה יש אמירה שמבטאת את סדר העדיפות שלנו, ויש לה השלכות מרחיקות לכת עלינו כציבור, ועל המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו".

"לכן, בלא לפסול שום מועמד אחר חלילה" - נזהרים הרבנים מלנקוב בשמה של שקד - "אנו רואים חשיבות מרובה בשימת דמות שנושאת את דגל התורה, בראש הרשימה".

מכתב הרבנים (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר