"לחלץ את התפילין"

צפו: רבה של פולין פורץ לבית הכנסת המריבה בקראקוב

הרב מרדכי שודריך, רבה של פולין, החליט לפרוץ לבית הכנסת 'אייזיק שאהל' בקראקוב, כדי לחלץ את התפילין. המשטרה הפולנית הוזעקה למקום, והרב הבטיח שיחזור שוב (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב מטפס לבית הכנסת (צילום: מתוך הסרטון, באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

רבה של פולין וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', הרב מרדכי שודריך, החליט לקחת את זוגות התפילין בבית הכנסת 'אייזיק שאהל' שנסגר השבוע בקראקוב, לאחר שכניסתו לא אושרה ע"י המאבטחים, לא היסס וטיפס על הגדר, כדי להיכנס לבית הכנסת.

הסערה סביב הבית כנסת בקראקוב לא נגמרת, רבה של פולין הרב שודריך, שמקום משכנו הקבוע הוא בוורשה, העתיק השבוע את מגוריו לקראקוב כדי להילחם על הבית כנסת שנסגר.

אתמול (חמישי), הוא סיכם עם גורמים בהנהלת הקהילה שיתנו לו להיכנס לבית כנסת כדי לחלץ את זוגות התפילין שנשארו שם, לפני שההנהלה החליטה לסגור אותו.

כאשר הגיע למקום יחד עם קבוצה מהקהילה, הוא ראה שהבית כנסת סגור ומאבטחים שומרים שלא יכנסו לשם, בלי היסוס החליט הרב לטפס על הגדר ולנסות להיכנס לביה"כ בכוח.

השוטרים שהוזעקו לבית הכנסת, חששו מכבודו של הרב, ולא ידעו כיצד לטפל במהומה. לאחר דין ודברים הרב החליט לעזוב בלי התפילין, כדי למנוע חילול ד'.

רבה של מוסקבה ונשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט הגיב בחריפות לצילומים מפולין: "לא כל מדינה ברת מזל לקבל רב ראשי כזה. מעניין מי הם אנשי היח"צ של הקהילה שעושים כזו עבודה מדהימה...".

במהלך היום (שישי), אמור הרב להגיע לשם בתקוה שהפעם ייפתחו השערים. ובינתיים הרב שודריך חזר ודרש מהנהלת הקהילה לפתוח לאלתר את ביהכנ"ס ולאפשר את התפילות כסדרן.

כזכור, ׳ועידת רבני אירופה׳ הצטרפה לקריאתו של הרב הראשי לפולין הרב מרדכי שודריך לאפשר לפתוח מיידית את בית הכנסת איזאק לתפילות וללימוד תורה כפי שהיה עד היום יחד עם הרב אליעזר גוראריה והרב אברהם באומל. נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר, כי "אם יש טענות כלשהן יש להפנותם לבית דין, ועד למתן פסק דין על פי תורה יש להשאיר את בית הכנסת איזאק פתוח לתפילות, כייעודו, כפי שהיה עד היום. והאמת והשלום אהבו. וליישב את הדברים בבית דין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר