גלידה מחללת שבת

מלחמה על הסטטוס קוו: תושבי חריש מחו נגד חילולי השבת

לאחר רמת גן, פתח תקווה וטבריה, בערב שבת האחרונה, יצאו המונים מתושבי חריש למחאה וקבלת שבת, בעקבות הפרת הסטטוס קוו ופתיחת חנות גלידות בשבת. תיעוד (חרדים, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההמונים בתפילה (צילום: ללא קרדיט)

המלחמה על כבודה של השבת תופסת תאוצה בערים רבות, ומגיעה מקרב המגזר החרדי והדתי כאחד, מתוך אחדות מופלאה ושיתוף פעולה פורה.

לאחר רמת גן, פתח תקווה וטבריה נראה שגם בחריש הרוחות סוערות. בערב שבת האחרונה, פרשת חוקת, יצאו המונים מתושבי המקום למחאה וקבלת שבת, זאת בעקבות הפרת הסטטוס קוו ופתיחת חנות גלידות בעיצומה של השבת.

מדובר בחנות גלידות שהחלה מהשבת האחרונה לפתוח את שעריה בעיצומה של שבת קודש למרבה אכזבתם של תושבי העיר הדתיים והמסורתיים. במהלך המחאה נשמעו קריאות נגד ראש המועצה יצחק קשת הנחשב לאדם דתי.

ראש המועצה יצחק קשת התייחס לביקורת נגדו ובסוף השבוע יצא בפניה לתושבים: "כמי שקיבל את המנדט לעמוד בראש מועצת העיר אני לוקח את האחריות להוביל תהליך שיסדיר את החיים המשותפים במרחב הציבורי. אני רוצה להבטיח לכם שהרכב המועצה מייצג נאמנה את המרקם החברתי של העיר חריש: חילונים, דתיים וחרדים".

ראש המועצה הוסיף: "אכנס את כלל חברי מועצת העיר בכדי לחוקק חוק עזר עירוני אשר יסדיר את החיים המשותפים במרחב הציבורי. אנחנו ניכנס לתהליך בלב נקי ובנפש חפצה, נשים את עצמנו במקום התושב שנמצא בצד השני ונגיע לנוסחה האחראית והמאוזנת ביותר".

יצוין, כי בעת האחרונה סערו הרוחות בעיר חריש לאור השמועות על הגעתם של חסידי תולדות אהרן להתגורר בעיר, ראש המועצה הודיע בפומבי על התנגדותו להגעתם ועורר סערה, אך נדמה כי לא יעלה בידו למנוע את בואם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר