פתח תקווה

הרבי מליובאוויטש זי"ע הונצח בביהמ"ד "אבי עזרי"

אלפי חסידי חב"ד ציינו בשבת, ג' בתמוז, 25 שנים להסתלקות הרבי מליובאוויטש זיע"א, אך הנצחה אחת בביהמ"ד "אבי עזרי" בפתח תקווה, עוררה דיון ציבורי נרחב - בעד ונגד (בארץ)

ההנצחה בבית המדרש (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אלפי חסידי חב"ד, בכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם, ציינו במהלך השבת האחרונה, ג' בתמוז, 25 שנה להסתלקותו של הרבי מליובאוויטש זיע"א, בהתוועדויות וכנסים.

אך דווקא הנצחה פשוטה, ב"פרנס היום", בבית כנסת בפתח תקווה הצליחה לעורר דיונים נרחבים, בין כותלי בית הכנסת וברחבי הרשת.

המדובר בבית המדרש "אבי עזרי", ברחוב ארלוזורוב במרכז פתח תקווה, אשר בו הנציחו במהלך השבת, בלוח "פרנס היום", את הרבי מליובאוויטש זיע"א.

וכך, תחת שמו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר מנחם מן שך זיע"א - שעל שמו נקרא בית המדרש בשם "אבי עזרי" - כשם ספריו, הופיע שמו של הרבי מליובאוויטש, כאשר כידוע, במרוצת השנים, שררו חילוקי דעות קשים בין הרבנים, כאשר הרב שך נלחם בעוז ותעצומות נגד הרבי מחב"ד.

ההנצחה המפתיעה עוררה דיונים נרחבים, כאשר היו רבים שצידדו בעדה, בטענה כי היחסים עם חסידות חב"ד, כיום, שונים בתכלית מהיחסים בימי הנהגתו של מרן הרב שך, ובפרט אשר מרן הרב שך עצמו התפלל עליו בערוב ימיו - בעוד אחרים שביקשו לשמר את מסורת ההשקפה, התקשו לקבל את ההנצחה, ודאי לא כשהיא נעשית בביהמ"ד שנקרא על שמו של הרב שך.

ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ, דנו בהרחבה בהנצחה המדוברת, כאשר יש מי שטען שהמלחמה של הרב שך היתה רק בנושא המשיחי וכיום הנושא לא רלוונטי, אך אחרים טענו כי מדובר היה במאבק רחב יותר ובוויכוח שורשי בין שני הרבנים.

כך או כך, כולם היו תמימי דעים כי כיום, היחסים בין הציבור הליטאי לחסידות חב"ד, מעולם לא היו טובים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר