סימני שאלה

ביטול ההפגנה: האם ב'פלג' ידעו מראש על שחרור העריק?

בשעה 21:00 הודיעו ב'פלג' על הפגנה בבני ברק ובשעה 23:00 הודיעו על ביטול עקב שחרורו של הבחור העריק. האם ב'פלג' ידעו מראש על השחרור הצפוי ולכן הודיעו על הפגנה יום קודם? (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשעה 21:00 בערב אמש (ראשון) הודיעו אנשי "הוועדה להצלת עולם התורה" של "הפלג הירושלמי" על הפגנה שתתקיים בבני ברק בעקבות מעצרו של העריק הבחור דניאל כי טוב.

בהודעה, לא נכתב המיקום בו תערך ההפגנה והשעה המדויקת בה היא תצא לדרך, וכפי הנראה לראשונה הכריזו אנשי 'הפלג' על הפגנה - יום לפני שהיא מתרחשת, מה שמעניק למשטרה זמן להתארגן בהתאם.

יצוין כי בדרך כלל בכל ההפגנות, ההודעה על קיומן יוצאת באותו יום של ההפגנה, כך למשל בהפגנה שהתקיימה ביום שלישי בשבוע שעבר, ההודעה יצאה ביום ההפגנה בשעה 10:00 בבוקר וכללה מיקום מדויק ושעה מדויקת.

אם נחזור למה שהתרחש אמש, שעה וחצי חלפו מאז ההודעה הדרמטית על ההפגנה ועד שהחלו הדיווחים על שחרורו של הבחור דניאל כיטוב מהכלא הצבאי.

הפגנת 'הפלג', בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעה 23:00 הודיעו בפלג הירושלמי על ביטול ההפגנה המתוכננת, בעקבות "שחרורו הפתאומי", כאשר בשעה 23:20 כבר השתתף האסיר המשוחרר בחתונה בבני ברק, ורקד עם ראש הישיבה בה הוא לומד, הגאון רבי נחום רוזנבלט.

האם אפשר להסיק מכך שההודעה אמש על ההפגנות יצאה לאחר שהליך השחרור כבר החל? גורם ב'פלג הירושלמי' מכחיש ואומר כי אמנם נודע כי בפעילות עו"ד מנחם שטאובר ההליך המשמעתי נגד הבחור בוטל, אולם לא היה ברור שאכן ישוחרר בפועל.

גורם אחר בפלג מאשים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי יש עוד אברך ששוהה בכלא הצבאי והנהגת הפלג מתעלמת ממנו ולא עורכת הפגנות על המשך מעצרו. לדבריו, "זה נראה שההודעה אמש על הפגנות בבני ברק היתה מבוימת, מאחר וההליך של השחרור לוקח לפחות 4 שעות".

יצוין כי הבוקר, אברהם מנקס, דובר 'הועדה להצלת עולם התורה', טען מנגד בראיון ברדיו כי כשהם יצאו אמש בהודעה על ההפגנה, הם לא ידעו על הסיכוי שהבחור ישתחרר. לפשר השעה המאוחרת בה זה קרה הוא אמר כי ככה זה בהליך משמעתי.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שחרורו, פגש הבחור את ראש הישיבה שלו בחתונה בבני ברק ולאחר מכן עלה יחד עם אביו לביתם של מנהיגי 'הפלג', הגר"צ פרידמן והגר"א דויטש, שבירכוהו בחמימות על השחרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר