נסיעה טובה

נפתר המשבר בין מדינת ישראל לאוקראינה

לאחר חודשים ארוכים של סבל לנוסעים מישראל לאוקראינה, בפרט לנוסעים לציון רבי נחמן באומן, משרד הפנים האוקראיני הכריז על סיום המשבר שהוביל להחזרת עשרות נוסעים (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לאחר חודשים ארוכים של סבל לנוסעים מישראל לאוקראינה, בפרט לאלו הנוסעים לציון רבי נחמן באומן, משרד הפנים האוקראיני הכריז בצהריים (חמישי) על סיום המשבר שהוביל למצב בו עשרות ישראלים שנחתו באוקראינה נאלצו לחזור בחזרה לישראל.

במהלך טקס במשרד הפנים האוקראיני, בהשתתפות שר הפנים אריה דרעי, אמר שר הפנים המקומי, ארסן אבקוב: "היו לנו בעיות קשות בשני הצדדים והיום אנחנו חותמים על מסמך היסטורי שבו כל הבעיות והתקלות יהיו שייכים לעבר ולהיסטוריה".

לדבריו: "מהיום נעשה הכל שלא יהיו כלל תקלות ואם יקרה אנחנו מתחייבים לדבר ולפתור את זה. יש בינינו ידידות גדולה והיא חייבת להימשך. אני רוצה להודות לצוותים שעבדו במשך שבועות כדי להגיע להסכם חתום".

שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאו הוסיף: "גם האזרחים הישראלים שהגיעו לפה הרגישו יחס נוקשה. היו משפחות שהופרדו ואנשים שהתעכבו זמן רב. כך שהבשורה של היום היא בשורה גדולה ומשמעותית".

השר דרעי אמר בטקס: "צר לנו מאוד על כל מה שהיה אבל פנינו לעתיד. עשינו צעדים מרחיקי לכת כדי להקל גם על הבאים מאוקראינה בגלל החשיבות של שתי המדינות ובגלל שיש מאות אלפים שרוצים כל שנה להגיע למקום להתפלל על קברי הצדיקים ואנו מעוניינים שההגעה שלהם תעבור ללא תקלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר