נחשף בקלקלתו

הספר שליברמן יחביא: "לעולם לא אנהל קמפיין אנטי חרדי"

ליברמן תוקף את החרדים רבות אך בספרו 'האמת שלי' שיצא לאור לפני 15 שנה ובו פרש את משנתו והשקפותיו, הבהיר ליברמן לעולם לא יעשה זאת ומי שנוהג לוקה "בחוסר אחריות לאומית" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, חוזר ומסביר כי הוא נאלץ לנהל קמפיין אנטי-חרדי כדי למתן את השפעת המפלגות החרדיות בענייני דת ומדינה, אך הבוקר חושף הפרשן הפוליטי של 'המבשר' מאיר ברגר בטורו הפוליטי, כי בספרו של ליברמן 'האמת שלי' שיצא לאור לפני 15 שנה ובו פרש את משנתו ואת השקפת עולמו, הבהיר ליברמן לעולם לא יעשה זאת ומי שנוהג לוקה "בחוסר אחריות לאומית".

תחת הכותרת 'חוסן לאומי', בעמ' 44 בספר, מסביר ליברמן כיצד מפלגות ופוליטיקאים מנצלים בציניות את הניגודים לטובתם האישית והמפלגתית. "הם יודעים שעמדה בלתי מתפשרת מביאה יתרון במנדטים, בשיעור התמיכה, בחשיפה לתקשורת, לרייטינג, ולהיפך – מי שתומך בפשרה, בוויתור, סובל מחשיפה לתקשורת ומשלם במנדטים", כותב ליברמן.

ליברמן מתריע, כי התוצאות מכך עלולות להיות הרסניות. כדי להמחיש את מידת ההרס הוא מגייס דוגמה מהבית. נצטט אותה בשל עוצמתה ההיסטורית והמסר המדויק העולה ממנה.

"אביא דוגמה מרוסיה", מספר ליברמן, "בתקופה הסובייטית נבנה באחד המחוזות הנידחים, על נהר בלב איזור הררי, סכר ענק. לאחר נפילת ברית המועצות והתמוטטות השלטון המרכזי, החלו תושבי האיזור לפרק את הסכר כדי להשתמש בחומריו לבניית בתיהם הפרטיים. אחד לקח קצת מלט, השני ברזל, כשהם מצטדקים בטענה 'הסכר הזה כל כך גדול, הרי זה שאני לוקח קצת ברזל או קצת מלט לא יהרוס אותו'...וזה היה נכון עד שמספר הלוקחים הגיע לאלפים או לרבבות, ובסופו של דבר נפרץ הסכר, התמוטט והציף את כל העמק", מספר ליברמן וחותם המעשייה ההיסטורית בסוף הטרגי: "לא נותר דבר".

כדי לחדד את המסר ליברמן טורח להבהיר את ההקבלה המעשית לפוליטיקה בת ימינו. לקרוא ולא להאמין. אנו מביאים את הטקסט הבא ככתבו וכלשונו. לא נגענו:

"זה מה שקורה אצלנו. אחד מנצל את הקו האנטי-חרדי, שני את הקו הרוסי, שלישי את קו השלום, רביעי את קו ארץ ישראל השלמה וכן הלאה. כל אחד מרחיב את הסדק, מרוויח באופן זמני כמה קולות, ואומר לעצמו: "הרי המדינה חזקה דיה לעמוד בסדק כזה". כל אחד בונה את הבית הפרטי שלו והורס את הבית של כולנו".

"ישראל ביתנו' ואני אישית פוסלים בתכלית את הקו הזה. אמרו לי בעבר שכדי להשיג קולות בקרב עולי רוסיה כדאי להדגיש את הקו האנטי-חרדי או האנטי-ספרדי. לא עשינו זאת ולא נעשה זאת גם להבא, גם אם יוכיחו לנו באותות ובמופתים שצעד כזה יביא להכפלת כוחנו. כל ניסיון לניצול הסדקים, הניגודים, הוא פסול. ומי שעושה זאת מתנהג באופן חסר אחריות לאומית". סוף ציטוט.

ברגר מסביר, כי כדי להכריע את נתניהו ולנעוץ בו את החרב הפוליטית מכר ליברמן את ערכיו המסורתיים עליהם הוקמה 'ישראל ביתנו'. "15 שנה אחרי, כדי לסלק את נתניהו, מכר ליברמן את השקפותיו האישיות ויצא למסע כרסום אגרסיבי בסכר, הסכר החברתי המחזיק את העיירה הישראלית על כלל מרכיבה השונים. יחד עם יאיר לפיד הוא פועל מזה חודשיים להרס המרקם החברתי תוך שיסוי החברה החילונית בחברה המסורתית רק כדי להוביל לחילופי שלטון.
"לאורך שנים ידע אביגדור ליברמן לבצע פשרות וויתורים למען הסטטוס קוו הקיים מאז קום המדינה בין שומרי המצוות ושאינם. גם היום הוא מאמין בכך ולראייה יעידו השנים האחרונות בהן ישב בממשלה אחת יחד עם המפלגות החרדיות והתנהל מולן בתקינות פוליטית ראויה.

"כל זה היה נכון עד ליל הבחירות האחרונות אז התגבשה אצלו תוכנית הנקם בבנימין נתניהו. עם כל הכבוד לאמת שלי", אמר ליברמן, "זו היתה אמת לשעתה. ושתלך המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר