לאחר מחלוקת

וועד חדש ינהל את מוסדות סאטמר בני ברק

לאחר שנתיים של פילוג ומחלוקת בין ראש ישיבת סאטמר הגרח"צ מייזליש, לבין מנהלי המוסדות בחו"ל, שאף קיבלו גיבוי מהאדמו"ר מהר"א מסאטמר, מסתמן סוף למחלוקת (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: גוגל מפות)

לאחר שנתיים של פילוג ומחלוקת קשה בין ראש ישיבת סאטמר הגאון הרב חיים צבי מייזליש, לבין מנהלי המוסדות בחו"ל, שאף קיבלו גיבוי מהאדמו"ר מהר"א מסאטמר, מסתמן סוף למחלוקת, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה והבנה, בנוגע להנהלת המוסדות.

מדובר על וועד חדש שיוקם ע"י האדמו"ר, שיפקח על הנעשה במוסדות סאטמר בבני ברק, כאשר כל החלטה שתתקבל בנוגע להנהלת המוסדות, תצטרך לקבל את אישור הוועד, שיתנהל תחת פיקוחו הצמוד של האדמו"ר.

אמש נחתו בארץ אנשי 'וועד השלום' שעסקו לאורך החודשיים האחרונים בנסיונות להגיע לפשרה, ובאסיפה כללית שנערכה אמש בבית המדרש סאטמר בבני ברק, הביאו אנשי הוועד לידיעת הציבור את ההחלטות שהתקבלו, ושהוסכמו ע"י כל הצדדים.

תחילה נשא דברים הרב דוד עקשטיין, ראש הקהל של סאטמר בקריית יואל, שדיבר תחילה על חשיבותה של השלום, ועל כך ש'לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום.

לאחר מכן הסביר את הדאגה הרבה של האדמו"ר לקהילת סאטמר בבני ברק, שנחשבת לדבריו לאחת הקהילות המפוארות של סאטמר בפרט, ושל העולם החסידי בכלל.

לאחר מכן נשא דברים חבר הנהלת מוסדות סאטמר בוויליאמסבורג, הרב מרדכי אלעזר הירש, שהקריא את עיקרי ההחלטות שהתקבלו ע"י האדמו"ר.

א. יוקם וועד חינוך חדש, שירכז את כל נושא החינוך, ואף יפקח על התלמידים שילמדו במוסדות סאטמר בבני ברק, ובנוסף הוועד יפעל בשיתוף פעולה, יחד עם ראשי קהילת סאטמר בבני ברק, ויכריע בנוגע לזהותם של המלמדים והמחנכים לקראת שנת הלימודים תש"פ.

ב. בנוגע להנהלת הקהילה, יוקם וועד בעלי בתים מיוחד שיעסוק ויהיה הגוף המכריע היחידי, בכל נושא ההנהלה והתפקידים במוסדות בבני ברק, כולל זהותם של מנהיגי בתי המדרש, גבאי בית הכנסת, ומשמשים.

ג. בהוראת האדמו"ר יש להקים 'בית הוראה' חדש לקהילת סאטמר, על מנת ליצור קשר הלכתי בין אברכי הקהילה לדיינים ומורי הוראה, ע"פ דרך התורה וע"פ שיטת חסידות סאטמר.

גורם בחסידות סאטמר מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי ההסכם החדש אינו מהווה ניצחון לשום צד בסכסוך, משום שהמטרה של אנשי הגאון הרב חיים צבי מייזליש היתה מלכתחילה, להישאר חלק עיקרי בניהול המוסדות, מה שכאמור לא יקרה, כי אנשי הוועד שימונו יהיו כפופים לאדמו"ר בלבד, ומצד שני, הגורמים בחסידות שהתנגדו לעצם נוכחותו של הרב מייזליש, קיוו בכל מאודם לראות את ראש הישיבה מפוטר לאלתר מתפקידו, צעד שאף הוא לא נעשה בסופו של דבר.

עוד הוסיף הגורם, כי בחסידות מקווים שההסכם החדש יביא סוף סוף את השקט והשלום לקהילת סאטמר בבני ברק על מנת להגדיל תורה ולהאדירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר