"כאוס מוחלט"

לחץ בברסלב: בית משפט יאסור את הטיסות לראש השנה?

בית המשפט שוקל לאסור את הטיסות של חסידי ברסלב לאומן בערב ראש השנה, בעקבות עתירת הרשויות הסובלות מהרעשים בשעות הקטנות של הלילה • החסידים: "מעורר דאגה רבה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
טסים לאומן (צילום: ארכיון: יוסי זליגר, פלאש 90)

לחץ גדול בקרב ראשי הקהילות בחסידות ברסלב: בבית המשפט המחוזי בלוד מתנהל דיון על הטיסות של חסידי ברסלב בערב ראש השנה לאומן, והחסידים חוששים כי אלו ייאסרו.

הדיון מתקיים בעקבות עתירת העיריות הסמוכות לנמל התעופה בן גוריון, בדרישה לאסור את הטיסות הליליות לאוקראינה בערב ראש השנה.

ביום חמישי בשבוע שעבר, התקיים דיון בנושא בבית המשפט המחוזי בלוד, דיון בעתירה שהגישו עיריות חולון וראשון לציון.

בעתירות ביקשו העיריות לאסור על המראות החסידים המבקשים לטוס לאומן בערב ראש השנה, בטענה כי הטיסות בלילה גורמות לרעש המפריע לתושבים לישון.

יצוין, כי מבצע ההטסה לאומן נערך כבר שנים רבות, כאשר לקראת ראש השנה עשרות טיסות יוצאות לאומן בערב ראש השנה, ושר התחבורה נותן אישור מיוחד לקיים טיסות בכל הלילה כדי להספיק להסיע את ההמונים.

בעקבות הדיון, קיים חשש כי עשרות טיסות לא יוכלו להמריא לאומן, כך שמאלפי חסידים תימנע האפשרות להתפלל על ציון רבי נחמן בראש השנה.

'כיכר השבת' פנה לרבנים בכירים בחסידות ברסלב, שהופתעו לגלות על העתירה, ומסר וכי "הדבר מעורר דאגה רבה". עסקנים בחסידות הודיעו כי יבחנו מה ניתן לעשות על מנת לאפשר את הטיסות, ולא למנוע מאף חסיד את האפשרות לטוס לראש השנה לאומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר