צפו בתיעוד המרגיז

השוטר רצה "לנקום", והשופט זיכה את "הנאשם"

אזרח משילה התלונן בעבר על שוטר במח"ש, השוטר שעצר אותו בביקורת רגילה, ניסה להכשיל אותו 'כביכול' השתמש בנייד באמצע נסיעה. השופט הצדיק את הצעיר. צפו (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock, ויאיר קהתי)

לאחר כשנה הגיע הצדק: יאיר קהתי, עצר לביקורת שגרתית של המשטרה בכניסה ליישוב שלו והחל להסריט את המתרחש, השוטר שעל פי טענת קהתי רצה לתפור לו תיק מכיוון שבעבר התלונן עליו, הורה לקהתי להתקדם עם הרכב שני מטר ואז האשים אותו בשימוש בנייד בעת הנסיעה. השופט החליט לדחות את טענות השוטר וזיכה את הנהג.

שופט בית משפט לתעבורה הורה לזכות את יאיר קהתי מדו"ח שהוגש נגדו בגין החזקת טלפון על הברכיים בזמן נהיגה, שכלל קנס של 1,000 ש"ח ו-8 נקודות. קהתי הגיש בעבר תלונה נגד השוטר למחלקה לחקירות שוטרים, אולם היא לא נרשמה. לאחרונה הגיש תלונה נוספת לקצין תלונות הציבור במשטרה.

האירוע המדובר התרחש לפני קרוב לשנה, בשעת לילה מאוחרת חזר קהתי לביתו הנמצא ב'גוש שילה', והסיע ברכב טרמפיסטים נוספים. כשהגיעו לשער של שבות רחל עצר את הרכב השוטר המדובר.

לדברי קהתי: "השוטר ביקש תעודות זהות מכל יושבי הרכב. בינתיים, ירדתי עם רכבי מהכביש לשטח עפר שליד הכביש כדי לא לחסום את הכביש, ועצרתי כדי להוציא לו תעודות זהות. לאחר שהוצאתי את תעודת הזהות שלי הפעלתי את מצלמת הנייד שלי כדי לתעד".

"השוטר ביקש ממני להתקדם טיפה קדימה, ללא סיבה ברורה". מסביר קהתי את הרקע: "אני, שחשדתי שהוא רוצה שאנהג תוך כדי שאני מצלם עם הטלפון ביד, הנחתי את הטלפון על הברכיים והתקדמתי טיפה קדימה. מיד השוטר הגיע מהניידת ואמר לי שנהגתי עם הטלפון שלי על הברכיים ורשם לי דו"ח של 1,000 שקלים ו-8 נקודות".

קהתי מסר לשוטר את גרסתו לאירועים, ובסרטון התיעוד ניתן לשמוע אותו אומר לשוטר "אתה הכשלת אותי". לדבריו, השוטר סנוור אותו עם פנס, ואף "הייתי צריך להתווכח איתו כדי שירשום את מה שאני מבקש ממנו.. בסוף הוא כתב (בדו"ח) את התגובה שלי".

בין קהתי לשוטר התעורר וויכוח בנוגע לחובתו של השוטר לציין את שמו בפני קהתי, וקהתי סירב לחתום על הדו"ח משום ש"ראיתי שכתב שאני התעסקתי בטלפון תוך כדי נהיגה".

השתלשלות העניינים בבית המשפט

קהתי ביקש להישפט על המקרה, וייצג את עצמו בבית המשפט. במהלך המשפט ציין השוטר במפורש כי "כשהוא החל בנסיעה הטלפון שלו היה על ברכיו. היה עם 2 ידיים על ההגה אך הטלפון על בירכיו". השוטר טען כי נסיעה עם הטלפון על הברכיים מהווה עבירה, ואילו קהתי השיב כי לא משנה היכן הניח את המכשיר, כל עוד ידיו היו על ההגה.

כאמור, שופט בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, ניר נחשון, פסק לזכות את קהתי מהעבירה. בהחלטתו כתב כי "לא שוכנעתי כי התביעה הוכיחה את יסודות העבירה במלואן.. התביעה לא הוכיחה שהנאשם אחז בטלפון כשהרכב היה בתנועה. יתירה מכך, עד התביעה הבחין בנאשם אוחז בשתי ידיו בהגה כשהתחיל בנסיעה".

עוד נכתב, "חובה להחזיק בהגה בשתי ידיים. מכאן, כי עיקר רכיב העבירה של שימוש בטלפון נגזר מאי אחיזת ההגה בשתי ידיים, מכאן כי כשרכיב זה נשלל הרי שלא קמה העבירה".

מארגון חוננו נמסר "על ההתנכלות המוכרת של משטרת ישראל נגד תושבי יו"ש באמצעות מעצרי שווא באישון לילה נוספה לאחרונה תופעה חמורה של שיטור יתר. אנו רואים תופעה זו בחומרה. תפקידה של משטרת התנועה הוא להגביר את הביטחון והבטיחות בכבישים ולא לשרת מדיניות של התנכלות והפחדה כנגד ציבור זה או אחר.

מי בדרג הממונה ממשיך לתקצב את ההתנהלות השערורייתית של מחוז ש"י במשטרה בתקציבים אסטרונומיים?".

ממשטרת ישראל נמסר: "החלטת בית המשפט תלמד ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם.
משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חוקי התעבורה ובפרט עבירות תנועה מסכנות חיים בכל זמן ובכל מקום, הכל לצורך שמירה על שלומם ובטיחותם של כל משתמשי הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר