לאחר הכישלון

בנט: בחרתי לתת לאיילת שקד לעמוד בראש

השר לשעבר, נפתלי בנט, הודיע הערב כי החליט לוותר על מקומו בראשות 'הימין החדש' לטובת השרה לשעבר איילת שקד שזוכה גם לתמיכה של הרב שמואל אליהו (פוליטי מדיני)

מי בראש? (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר הכישלון בבחירות האחרונות, עם הפרישה מ'הבית היהודי' וחוסר ההצלחה להיכנס ברשימת 'הימין החדש', שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, נאם בכנס ״הימין החדש״ והודיע על כך שהוא מוותר על מקומו בראשות הרשימה לטובתה של איילת שקד.

"כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים. לכן בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש ״הימין החדש״. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי", הצהיר בנט שעד עתה לא היה מוכן להכריז זאת בצורה רשמית.

"מקומי ברשימה פחות חשוב. זה יכול להיות מהמקום הראשון, השני, או העשירי. אני לעולם לא ארגיש פחיתות כבוד כמשרת ציבור. לשרת את העם שלי זהו האידיאל", הוסיף בנט.

הוא שיבח ברוחב לב את חברתו למפלגה ואמר, "איילת שקד היתה שרת משפטים מוכשרת, ביצועיסטית וערכית, ואני משוכנע שהיא תוביל אותנו להצלחה גדולה. איילת שקד תעמוד גם בראש המפלגה, וגם בראש כל גוש הימין המאוחד. אני קורא לכל שאר מפלגות הימין להתאחד תחת הנהגתה של איילת שקד. זהו זמן לאחדות. יחד, נעשה הכל למען הצלחת ״הימין החדש״ בבחירות הללו, ובעזרת השם - נעשה ונצליח״.

שקד עצמה אמר במסיבת העיתונאים כי היא "קוראת לראשי המפלגות האידיאולוגיות מימין לליכוד - המחלוקות בינינו בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של היָמין הערכי והאידיאולוגי".

שקד ציינה כי היא האישה היחידה שתעמוד בבחירות אלו בראשות מפלגה ואמרה, "אני רוצה לפתוח שער לנשים רבות אחריי – ומבקשת את אמונכם היום".

"נציב בפניכם מנהיגות ברורה. באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה", אמרה שרת המשפטים לשעבר.

על פי חדשות 13, שקד צפויה גם לתמיכה מפתיעה למדי של רבה של צפת, הרב שמואל אליהו ששוקל ברצינות את התמיכה בה וכן לתמיכתו של הרב אלי סדן מעלי.

בינתיים הסקרים החדשים מחייכים ל'ימין החדש' כשעל פי סקר 'כאן' המפלגה עומדת על שמונה מנדטים, בדומה למה שהעניקו לה הסקרים ביום הקמתה. כעת ניצטרך להמתין ולראות האם ההיסטריה תשחזר את עצמה שוב בקלפי או שמא באמת שקד בראשות הרשימה משנה את פני התמונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר