המגעים לאיחוד

איילת שקד שוחחה עם הרב רפי פרץ: "אחדות - צו השעה"

לאחר שמונתה לעמוד בראשות 'הימין החדש', שוחחה הבוקר איילת שקד עם הרב רפי פרץ, בניסיון לקדם איחוד בימין והשניים קבעו להיפגש. בפנים: רשימת דרישות שקד (חדשות)

שקד ובנט, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבוקר שאחרי ההחלטה כי היא זו שתעמוד בראשות מפלגת 'הימין החדש', התקשרה הבוקר (שני) איילת שקד, ליו"ר 'הבית היהודי', הרב רפי פרץ.

בהודעה מטעמה של שקד נמסר כי בין השניים התקיימה שיחה טובה שעסקה בצורך להביא בהקדם לאיחוד משמעותי של המפלגות שמימין לליכוד, על מנת להבטיח את הצלחת המחנה הלאומי כולו בבחירות הקרובות.

עוד נמסר כי במהלך השיחה, איילת שקד ורפי פרץ קבעו להיפגש בימים הקרובים.

לאחר שיחת הטלפון, מסרה איילת שקד כי "האחריות לאחדות נמצאת על הכתפיים שלנו, זהו צו השעה. אני מתכוונת לעשות הכל כדי שזה יקרה".

הרב רפי פרץ מסר לאחר השיחה עם איילת שקד כי "יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך".

בתוך כך, מורן אזולאי דיווחה ב-ynet כי ל'ימין החדש' יש רשימת דרישות לפני איחוד עם מפלגות הימין. בשיחות לא רשמיות בין מתווכים מצד שקד ו'הבית היהודי', הועלו הדרישות הבאות: ראשות המפלגה המשותפת, חלוקה שווה בעשירייה הראשונה ושילוב של 'עוצמה יהודית' כחלק מהייצוג שניתן ל'בית היהודי' ול'איחוד הלאומי'.

עוד דווח כי מלבד המחלוקת על ראשות המפלגה והתיק הבכיר קיים ויכוח על השאלה - כיצד תראה הרשימה, כאשר ב'ימין החדש' דורשים להחיל את שיטת הריצ'-רץ', ובעשירייה הראשונה חמישה נציגים יהיו של הימין החדש וחמישה של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. לפי הדיווח, באיחוד מפלגות הימין אומרים כי "זה מחיר לא הגיוני".

אמש, הודיע בנט כי הוא מפנה את המקום הראשון ברשימת 'הימין החדש' לטובת איילת שקד. "אחרי הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות ואת זאת אני עושה גם עכשיו", אמר בנט, "מפני שלמען אחדות צריך לעשות גם ויתורים אישיים. לכן בחרתי לשים את הדרך מעל האדם, לשים את מדינת ישראל מעל הקידום האישי שלי ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש הימין החדש".

שקד אמרה במסיבת העיתונאים כי "למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים: נציב בפניכם מנהיגות ברורה", על איחוד בימין אמרה כי "המחלוקות בינינו בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר