אסון

פעוט נפטר לאחר שנשכח בידי אמו ברכב במודיעין עילית

פעוט כבן חצי שנה חולץ במצב אנוש מתוך רכב בו הוא נשכח וננעל במשך מספר שעות, בשכונת גרין פארק במודיעין עילית; כל מאמצי ההחייאה לא צלחו, ומותו הנורא של הפעוט נקבע בביה"ח (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בתמוז תשע"ט | 22.07.19
אחד הכוננים, מתאר את שאירע (צילום: דוברות מד"א. תמונה ראשית: צילום: מנחם פרוכטר)

פעוט כבן חצי שנה נפטר היום (שני) לאחר שחולץ במצב אנוש מתוך רכב נעול במודיעין עילית, בו הוא נשכח במשך מספר שעות. לאחר החייאה ממושכת בזירת האסון, הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול, אך שם כאמור נקבע מותו הנורא.

האירוע הנורא התרחש ברחוב חזון איש, בשכונת גרין פארק שבעיר החרדית, ול'כיכר השבת' נודע, כי אמו של הפעוט - המתגוררת מחוץ לעיר - היא שהגיעה תחילה לרכב המשפחה וגילתה בעיניה את הזוועה.

אהרון ולדשיין, חובש באיחוד הצלה, תיאר: "לדברי בני המשפחה, הפעוט נשכח ברכב בבוקר, וכשהגיעו בצהריים הוא היה ברכב ללא דופק ונשימה. ביצענו בו פעולות החייאה בבית הכנסת הסמוך, לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, כשמצבו מוגדר אנוש. עקב אופי האירוע, הוזעקו למקום צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

(צילום: נפתלי אייזנברג, תיעוד מבצעי מד"א)

פראמדיק מד"א אורי גבריאל וחובש רפואת חירום במד"א שמואל מונק סיפרו: "מדובר באירוע טראגי קשה. ראינו רכב עם דלתות פתוחות שמתוכו חולץ תינוק כבן חצי שנה לאחר ששהה ברכב סגור".

"אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך מבנה של בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ממושכות. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע במהירות ממשיך להיאבק על חייו, ומפנה אותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין".

מבית החולים 'שמיר' אסף הרופא נמסר: "התינוק ממודיעין עילית הגיע לחדר טראומה במלר"ד ילדים. הרופאים נאבקו על חייו, אך למרות מאמצי ההחייאה - לצערנו הרב נקבע מותו של התינוק לפני דקות אחדות".

מדוברות המשטרה נמסר, כי "במוקד התקבל דיווח על פעוט כבן שנה שככל הנראה נשכח ברכב בעיר מודיעין עלית. על פי גורמי רפואה הפעוט פונה לבית החולים אסף הרופא במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, ולפני זמן קצר נמסר מבית החולים כי נקבע מותו. כוחות משטרה נמצאים במקום, ופתחו בבדיקת נסיבות האירוע".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא לצאת מכלי הרכב לפני שמוודאים שלא נשארו ברכב ילדים או פעוטות ולא להשאיר ילדים בכלי רכב אפילו לא לרגע. כמו כן מומלץ לעוברי אורח בפרט בימי הקיץ החמים לבדוק בכלי רכב חונים באם לא נשכחו ילדים או פעוטות מה שעלול להסתיים באסונות.

(צילום: נפתלי אייזנברג, תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: מנחם פרוכטר)
(צילום: מנחם פרוכטר)
(צילום: מנחם פרוכטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר