פרסום ראשון

רכבת קלה ב'גאולה'? "לא ניתן; נבעיר על זה אש ברחובות"

ב'העדה החרדית' מבטיחים מאבק נחוש בתכנית המתקרבת לבניית רכבת קלה תת קרקעית, שתעבור מתחת למרכז השכונות החרדיות בעיר. גורם קיצוני בכיר, בשיחה ל'כיכר': 'היא תגרום לפריצות' (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרכבת הקלה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

'העדה החרדית' בירושלים יוצאת למאבק חדש, שמטרתו: מניעת מעבר הרכבת הקלה בתוככי השכונות החרדיות בירושלים, כולל ב'גאולה', כפי שמתוכנן.

כידוע, בשנים הקרובות עומדת להיבנות בירושלים רכבת קלה, תת קרקעית, שמיועדת להקל על המצב בבירה; הכבישים הצפופים ברכבים והעומס התחבורתי הגדול.

הרכבת צפויה כאמור לעבור, גם ברחובות יחזקאל ושטראוס (כיכר השבת) שם על פי התוכנית אמורים להיבנות עבורה שלוש תחנות, אלא שגורמים חרדים קיצונים בעיר, כמו גם תושבים לא מעטים, מביעים התנגדות עזה לתכנית דרמטית זו.

בשיחה ל'כיכר השבת' מסביר גורם ב'העדה': "מעבר הרכבת פה, וכל מה שמתוכנן מסביב, יביא לפה אנשים שלא הגיעו לפה עד היום, מה שיגרום לפריצות גדולה".

"אנחנו נילחם על זה", מוסיף הדובר הקיצוני, "כך שלא תהיה פה ברחובות אפילו תחנה אחת. ברגע שיתחילו לעבוד פה, אנחנו נהרוס להם; נפריע לעבודות כל יום, כל היום".

ועד התושבים המתנגד לרכבת בשכונה

אחד מתושבי השכונה מוסיף את זווית הראיה שלו, להתנגדות לתכנית זו: "היא תגדיל את המרכז המסחרי בגאולה, וזה במקום שיפנו פה את החנויות שנמצאות בקומות גבוהות - לטובת דירות מגורים".

יצוין, כי המאבק בבניית הרכבת לא מגיע מגורמי שוליים ב'העדה החרדית': הנהלת הבד"ץ פרסמה לפני מספר שבועות מכתב רשמי בנושא, בו נכתב: "העסקנים הפועלים למען משמר החומות וגדרי הקודש בשכונת גאולה הציגו בפני הבד"צ את תכנית 'הקו הכחול' - תחנות תת קרקעיות בשכונת גאולה, מאה שערים והסביבה. אחרי שהבד"צ ראו את התכנית, מעבר לכל ספק כי יש בה משום חורבן והרס לצביון השכונה".

"על התושבים להתנגד לתכנית בכל תוקף ועוז, ולעשות ככל הנדרש כדי לבטל אותה", הכריזו חברי בד"צ 'העדה החרדית' במכתבם, שנתלה על לוחות המודעות בחוצות שכונת 'גאולה' והאזור.

הפגנה של 'העדה'. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שפורסם, התכנית הרשמית של בניית קו הרכבות, שכינויו 'הקו הכחול' הוא להיות הקו השלישי ברשת הרכבת הקלה של ירושלים, שיחבר בין שכונת רמות שבצפון לשכונת גילה שבדרום העיר.

התכנון הפרטני יותר, של החלק ששמו 'פרויקט מאה שערים-'גאולה', מדבר על כך שמקטע הרכבת ישתרע מרחוב יפו, לאורך רחוב שטראוס ויחזקאל ועד אחרי צומת בר אילן. אורך המקטע: כ-2.2 קילומטרים.

יצוין, כי עדיין לא פורסמו לוחות זמנים לביצוע העבודות המורכבות, והן יעודכנו לאחר השלמת התכנון, אך עצם קיומו של הקו כבר אושר על ידי הוועדה המחוזית, מלבד מקטע 'עמק רפאים'.

במסגרת העבודות, תבנה מנהרה תת קרקעית למעבר הרכבת, והיא תכלול 3 תחנות תת קרקעיות, עם כניסות ויציאות לכל אחת. כמו כן יוקמו פורטלי כניסה ויציאה למנהרה. אורך הקו, שגרים לאורכו כ-235 אלף תושבים, צפוי להיות 23 ק"מ, מספר התחנות בו יגיע ל-42, תדירות הנסיעה בו - כל 4-10 דקות, בהתאם לשעות העומס.

מכתב בד"ץ 'העדה' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגורם ב'עדה' מדגיש לסיום, בשיחה ל'כיכר השבת': "המכתב שכתבו הרבנים שלנו הוא בעינינו כמו הכרזת מלחמה נגד קו הרכבת. יהיה על זה אש ברחובות פה. לא ניתן לזה לקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר